Eerste ding. Ik wil Regina Louf absoluut niet aanvallen. Zij was zeker zwaar misbruikt en altijd van goede trouw, volgens mij. Het is vreselijk hoe zij aangevallen was in de Belgische media. Tweede ding. De lek van de dossier Dutroux kon echt de hele land destablisieren. Ik denk dat wij zijn eens met dat. En echte bom. En het is zeker en vast dat, vanaf het moment dat de staatsveiligheiddienst op de hoogte was van het feit dat de dossier gelekt was, had de dienst een prioriteit. De lek te controlieren. Niet omdat de staatsveiligheiddienst "slecht" was. Maar omdat de staatsveiligheiddienst verantwordelijk is voor de stabiliteit van de land.
Nu, wat gebeurde naar de lek? Vele journalisten op de hoogte waren van de lek. Ging iedereen onafhankelijk artikels schrijven? Dat zou normaal zijn. De dossier Dutroux was de lek van de eeuw. Maar NEE! Er is een "coördinatie" van de journalisten, via Marc Reisinger, in het huis van Doctor Pinon! Alles wordt beslist. Alleen enkele journalisten, dat iedereen kon "vertrouwen", gaan erover schrijven. Alleen Van Heeswyck, Deconinck, Bulte, Bouffoux en Reisinger gaan erover schrijven in het begin.
Van Heeswyck, Deconinck, Bulte, Bouffoux en Reisinger waren zelf verantwoordelijk voor de mediastorm rond X1. Omdat NIEMAND praatten, in het begin, over het feit dat de dossier Dutroux was gelekt, maar alleen over de dossiers X. Het is juist dat, later, de journalisten praatten over andere feiten in de dossier. Maar in het begin was het X1, X1 en alleen X1 en de dossiers X!
En Ruf, je weet ook dat Deconinck heeft vreselijke leugens geschreven over de ontmoetingen bij Dr Pinon. Alleen om De Baets and Bille te beschermen? Onzin! Wat heeft Deconinck over ex-rijkswachter Marc Toussaint geschreven in De Morgen?
"Volgens mij is Kuifje zonet de koffer in gedoken met die griet van Paris-Match."
Complete leugens. Vreselijke leugens. "De griet van Paris Match" is, sinds enkele dagen, op de hoogte. Zij zegt dat zij gaat en klacht maken tegen De Coninck. En wat is de reactie van De Conninck tegen mij, en Rene de Witte wanneer wij confronteren Deconinck met zijn leugens?
"Wij zijn beide leden van de veiligheidsdienst." Godverdomme.
Deconinck en Vanheeswyck hebben systematisch de waarheid gecamoufleerd. Iedereen, zelfs de mensen die niet eens zijn met hun, denken dat deze journalisten integer zijn. Niets is minder waar. Maar ik had jaren nodig voordat ik dat wist. Gecamoufleerd... De boerderij in verband met de kidnapping van An en Eefje. De "organisatie" achter Vanderelst (zeer belangrijk ivm de alibi van Nihoul). De rapport Godbille. Nihoul and Bouty staan binnen! De ijzersterk verbindingen tussen necrofiel Mattheussen en Nihoul in een klein dorp naast de franse/belgische grens, en de brussels club "La Piscine" (regelmatig gebruikt bij Nihoul). En, niet te vergeten, volop leugens over de broers Lippens op Ibiza.