Re: Paul Latinus
Heb ik nu begrepen dat Deprêtre een cruciale rol speelt in het beschermen van de bende of dat hij tenminste zeer goed wist wie de bende was. (Ben mij op Deprêtre aan het richten.) Ik voel dat ik in de buurt geraak maar door te weinig kennis van het dossier raak ik af en toe het noorden kwijt.
Welkom in mijn team!
Deze week verschijnt hier bijkomende info van ons. Het moge duidelijk worden welke bescherming Deprêtre genoot en wat die zich verder kon veroorloven. Waarom geen opmaak van pv's waartoe hij ook de verplichting draagt van zijn eigen bizarre geheimzinnige interventies en tussenkomsten?
Indien hij merkt dat speurders doortastend op een voor hem gevaarlijk spoor beginnen te werken, zijn de ongebruikelijke en verwerpende tussenkomsten van zijnentwege wel bekend.
Deprêtre zal er toch zelf niet van gesnoven hebben zeker voor hij de kogels bij een van de overvallen begon weg te stampen. Die kerel zijn gedrag is zo bizar.
Vooreerst acht ik het niet netjes en tactvol van mezelf om het te verkondigen. Indien ik een televisie reportage bekeek waarin wijlen procureur Deprêtre aan het woord kwam, koesterde ik het vermoeden op basis van zijn houding, gedrag en spraak, het eventueel gebruik van medicijnen, alcohol of cannabis dat hij nuttigde.
Niet alleen zijn gedrag was bizar. De uitvoering van zijn ambt en tussenkomsten was mysterieus en zou al een doorgedreven onderzoek op zichzelf al vergen. Hier komen wij dan op het punt van de aanreikende bescherming Parket Generaal gevolgd door hoogste magistraat bij Cassatie en op haar beurt de, jawel, de politieke macht.
Om vervolgens toe te komen op de scheiding der machten:
Tegen de beslissing van de raadkamer te Dendermonde, werd vanuit het kabinet van het ministerie van Justitie, onmiddellijk een fax verzonden naar het Hof van beroep te Gent met de uitdrukkelijke opdracht onmiddellijk beroep aan te tekenen. In die mate lag vervolgens de beslissing bij het Hof van beroep inzake de overheveling van het dossier. De wijze waarop vervolgens het openbaar ministerie en de voorzitter van de KIB (Kamer van Inbeschuldigingstelling) zich hebben opgesteld met de opzettelijke verwerping van de belanghebbende burgerlijke partijen, heeft de weg geopend tot het onrecht en ongeloof hoe het dossier-Bende van Nijvel tot op heden is behandeld.
Het voltrekken van de bescherming opdat de werkelijke opdracht gevende daders nooit in het daglicht zouden verschijnen.
De uitvoerende bescherming en tussenkomsten langs Vlaamse zijde is overduidelijk mede in handen gelegd bij de officieren van de Rijkswacht. Bijkomend de mysterieuze werkwijze die ex Rijkwachters voltrokken die zich nadien situeerden binnen de Gerechtelijke Politie en de Staatsveiligheid.
Verder stel ik niet alleen twee handen op één buik vast: Deprêtre en Raes. Deze laatste heeft zijn grootste geheimzinnigheid prijs gegeven om te verkondigen dat hij hardnekkig zal vasthouden aan het beroepsgeheim en nooit een onthulling zal prijs geven.
Ik denk mij niet te vergissen wat ik al vroeger schreef in Hypothese, niets meer en niets minder ...