Ik vind dit een terechte vraag en het staaft mijn overtuiging dat de gedachte aan complotten en hand- en spandiensten en "verdiensten" van deze en gene toch iets te ver gezocht lijkt. Want om naam en faam in die wereldwijde bizness te hebben? Op die leeftijd al? Klopt, terechte vraag dus.
Overigens: De buitenlandse "diensten" allerlei (en neem er dus de grote wapen/drugs en andere trafikanten bij) gaan niet zo snel in zee met jonkies denk ik. Ik kan het verkeerd hebben maar denk dat de afrekeningen binnen dat segment van de economie (en ik bedoel dus de criminele machtige organisaties) omdat hun zaken niet lopen zoals gewenst toch enigszins op een andere manier worden opgelost ook. Die zullen weliswaar een verwittiging geven maar op een manier die geen andere aandacht trekt! Zo een gewapende overval met nadien het doodschieten van een agent en nadien tijdens de vlucht nog? Ik blijf het moeilijk vinden dit te geloven. Sorry.
Ook de overvallen op de warenhuizen overigens. Een machtige organisatie (criminele of veiligheidsdiensten allerlei; er worden vele landen aangehaald en vele diensten van CIA en Mossad tot Afrikaanse en Libische) regelt zijn zaakjes zonder die in de spotlights te halen hoor want hoe meer bekijks hoe meer kans op misstappen en mensen die zouden kunnen gaan praten of anderzijds de aandacht op het zaakje vestigen etc.
Zowel veiligheidsdiensten als wapenhandelaars (foute) en drugskartels hebben baat bij handelen in de schemerzone doch zonder pottenkijkers! Al dat bijkomende geweld en moorden van onschuldigen is niet de gewone gang van zaken in dat segment. Het is overigens ook zo heel erg omslachtig allemaal! Zeker bij de overvallen op warenhuizen... De organisatie (vooral die juiste mensen op het juiste moment op de goede plek krijgen en zo).
Ik vind dit, en ja er zijn criminelen (hun namen zijn hier gekend) die verklaringen afleggen van dat zij werken voor die en die dienst en opleiding genoten en opdrachten kregen etc... Maar ondanks dit alles is er nog geen enkele veroordeling na zovele jaren wat de Bende van Nijvel betreft!