Re: Hypothese Cobra
INKOMEND BERICHT UITGAANDE COBRA, 23.01.2018 om 07.43 uur
insider:
1. Tijdens het jaar 1973 (voor mijn tijd) kwamen de eerste geruchten van de voorbereiding van een staatsgreep (operation bleu) met o.a. Leon Finné en de gouverneur van de Nationale bank en nog tiental anderen (waaronder iemand van de staf van het Paleis)
2. In 1976: was deze geruchtenmolen al minder, gezien hun "orgieën" bezigheden en vooral de grootste Belgische oplichting (ken er nog betere) Eurosystem onder het goedkeurend oog van het Paleis.
3. in 1979: een geheim akkoord tussen VDB en Minister P. Moureau komt aan het licht dankzij Smets die de Serge (de broer van ..) inlicht. Staatsgreep in de frigo.
4. Smets had ondertussen Lammers bij zijn "ballen" door een poging tot ontvoering enz. van P. Moureau te laten lekken.
5. Smets amuseerde zich rot bij de Pour (beetje lokkertje spelen met staatsgreep verhalen)
6. Maar dan krijgt hij zowaar een tik van de Bonvoisin. Smets een filosoof nota bene (screening?? gestudeerd aan de KU Leuven) toen hij een duplicaat bovenhaalde van een geheime Zwitserse bankrekening van Pour. Smets, op zijn lik getreden, vergeet en vergeeft nooit en de Bonvoisin krijgt er nog een vijand bovenop (had al last met Raes) Toen heeft Smets beslist om de extreem-rechtse boom om te kappen. Wraak is een fanatisch motief. En toen heeft Smets besloten cavalier seul te gaan en de Bonvoisin eens van zijn eigen poepke te laten ruiken. (natuurlijk met de zegen van Raes) en het spel zat op de ketel.
7. 1980; Smets ondertussen commissaris, (driedubbel agent als het maar opbracht) begint aan zijn finale , trapt naar Charleroi ( uit het oog uit het hart) komt via de grote poort terug ( geheime cel van 5 man V.I.P. protectie. Deze geheime cel van 5 WNP'ers worden door 2 Mossad agenten getraind.
8. 1981: intrede van "KEIZER" Gol( ex-maoist ULB familienaam tot 1.08.1939 = Goldstein): begint direct met een flinke vriendschap met Smets (die wordt nog enige tijd zijn privé chauffeur) en neemt Beaurir op in zijn select clubje ook ene Didier Reynders (zijn gedoodverfde opvolger) en Claude Leroy (zijn gedoodverfde P.G. Bxl) en daarrond draait ene Cobra (clearance "O"=> mocht alle lokalen betreden. Alle vieze vuile smerige zaakjes meegemaakt. Nooit niet willen aan meedoen. Dankzij mijne "loodgieter" ene René Hacquin (heb hem de piste van de staatsgreep gegeven) was cobra enigszins safe.
Dat jaar begint de staatsgreep terug. Idee : via het misbruiken van de extreem-rechtse groeperingen van de Bonvoisin en VDB het vuile werk laten doen, dan ze publiek te laten ontmaskeren en de vrije "plaatsen" innemen door eigen gezinde (lees JOODSE) mensen binnen de macht. Creëren van een nieuwe P2 en P7 alleen met mensen met joodse inslag. Dat was de opzet met a little help from my friends : de MOSSAD (o.a. fondsen via Félix P. + financieel gesjoemel Kirschen affaire en Madame Champage affaire waar Leroy zijn broek en zijn carrière aan verbrand maar blijft na zijn veroordeling verder werken voor GOL)
9.1983: op een bijeenkomst in december 1983 waren de horde journalisten weer al eens aan het zagen aan de kop van Gol over de bende. Geagiteerd draait Gol zich om en zegt met irriterende stem: et alors que ce que cela signifie, quelque dizaines de mort pour un but......en plotseling beseft hij dat hij door zijn kalmte te verliezen te ver was gegaan.EN IEDEREEN WIST HET. GOL KENT DE BENDE. en ondertussen kabbelen de besprekingen in een kasteeldomein “De Mol" op het kruispunt Meerdaalhoflaan / Tiensesteenweg te Heverlee verder met Louis Michel[/b als moderator en met ene [b]Latinus als chauffeur.
1981-1983: bendes: totaal 15 man X200.000 BF/man/maand X 48 maanden 81-82-83-84 (CCC= 15 man , 3 units) = 144.000.000 BF exact het bedrag dat Charly Depauw en Blaton betaalden in 1981 aan ene notaris LEFERE (die dan zelf werd afgedreigd door Dewit (kennis van Latinus) en haar vriend (Fourez)
Vanaf maart 1981: stay-behind team Nato (Haig) diefstal van telexen (voorzien plan CIA) einde operatie: einde 1983 => Latinus verraadt de WNP aan Marnette.
1984: februari tijdens bal van de PRL in Ottignies : Latinus (PRL parij kaart) verlaat het bal goedgemutst met 120.000 BF in zijn geldbeugel (was zo iets waar men de briefjes kon doorsteken) gaat later op visite bij Le Chat (staatsveiligheid) wordt verhoord en laat het geld zien. Le Chat viel bijna van zijn stoel want in al die jaren dat hij Latinus heeft gekend alleen met geldproblemen. ..... en de staatsgreep besprekingen kabbelen verder.
En dan gebeurt een niet voorziene scenario : Latinus wordt vermoord door een bende van de SV (staatsveiligheid) volgens Lekeu door de Mossad omdat Latinus solo slim speelde met zijn eigen "illegale stay-behind" : de GAP. Dus weg peetvader van de opdrachten via Buraflex.. Wie gaat nu de lucratieve opdrachten binnenbrengen.
1985. Jean Bultot zoekt nieuwe experts voor een nieuwe bende: veel geschiet en weinig buit (verklaring van esbroeck): 500.000 BF/man/maand en als iemand hem vraagt van waar dat geld komt antwoordt Bultot : van de premie van Delhaize????. Bultot moest per maand 23.000 BF afdokken voor zijn boot in Zuid-Frankrijk en andere vaste kosten en verdiende niet genoeg. Moest bijklussen met schietevenementen te geven ( kwam daar Bouhouche , Buslik enz. tegen) maar had wel een gezonde wipaffaire met DODO ( vrouw van Leroy) + zijn eigen madam (p.s. waar die mannen den tijd vonden niet te geloven)
Kort en bondig : een nieuwe bende met een doel: zich tegen de vroegere broodheren verzetten en door hetzelfde te doen als de oude bendes (waren er 3 tussen 1981-1983) waarvan Aalst er ééntje is die niet voorzien was (moest de dag na Overijse plaatsgrijpen)1984: Zoals voorzien wordt de CCC door Latinus geactiveerd ( Chili vergadering CIA enz) met 3 units van 5 man: operatoren, back up, en info) operatie: pipeline opblazen en dit verdoezelen door meerdere bomaanslagen. Niet ingecalculeerd: 2 doden. einde van de operatie; einde 1985. (voor de operatoren want de anderen nooit opgepakt) en de staatsgreep besprekingen zelfs na verdwijnen van Beaurir gaan nog steeds de goede weg op.
1985: einde CCC, einde overvallen. bezinningstijd van 2 maanden.
1986: operatie dammage control en de staatsgreep besprekingen worden in een plan omgezet. Datum: 17 september 1987 om 10.00 hr. Stand-by 9.00 . Alle RW's en Mil aan de ambassades en al de instellingen; mobiel legioen met special forces in de kazerne Dailly en Etterbeek.
1987: Ergens in maart landt er een man, cultureel attaché verbonden aan de Ambassade van Moskou. Zijn naam= Vladimir Poetin ; luitenant KGB met één missie; een einde te maken aan die staatsgreep geruchten , een slapende cel activeren en de banden met de rooien op politiek vlak verstevigen.
Gedurende dat jaar komen er verschillende geheime besprekingen (waar zelfs de SV niets van wist behalve één "niet gekende cel") met Poetin en generaal WIlliams T Schaft V, director CIA operations overseas ( één van de 4 adjuncten van CIA Boss Bill Casey). mandaat van Williams: 1984 tot 1988.
17 september 1987: de 2 "generaals" wachten tevergeefs op de minister die nooit kwam opdagen. Zijn verhaal was uit . Werd daarachter veel "ziek".
1988: 2 mensen verlaten België : >Poetin na 16 maanden : opdracht vervult, Williams: teruggeroepen naar de Farm. Einde staatsgreep.
Kan men dat bewijzen?? Zijn daar transcripts van?? Alleen diegenen die geroepen waren om de staatsgreep (waren 5 personen) te verhinderen weten dit. Voor de anderen is dat het zoveelste verhaal in een soap serie (lijkt wel familie) en toch hebben wij één getuige: Amory die wist en dat ook getuigde voor de bendecommissie.
Vraag is en blijft: Hoe wist Amory deze datum en van wie? Niet van ons. Dus was er nog een ander team (waarvan wij zelfs niets afwisten) bezig met dezelfde info.
Gekke wereld. Spy world.
The end:
Volgens info : SDRA9 = de vuilnis ophalers ( trash team ) zijn van die gasten die niezen en je bent "verdwenen".
Sorry Cobra, ik heb je het voordeel van de twijfel gegeven maar je bent volstrekte onzin aan het uitkramen. Het gaat hier om een serieuze zaak niet om een jongensboek. Gisteren dacht ik nog dat je met stukken uit pv's zou komen, iets op papier, verklaringen of getuigenissen. Nu gaat het om "Cobra Bond' die toegang had tot alle cellen en alle operaties.
Wat je verhaal over de Iran-Conta-affaire betreft: Dit speelde pas vanaf het najaar 1985. Er heeft een kleine levering plaats gevonden vanaf Antwerpen maar daar was Bouhouche zeker niet bij betrokken. Ook niet in 1973, Bouhouche is pas aangeworven in 1978 en was een uitvoerder, geen leider.
Wat me het meest frappeert in je verhaal is dat jij die toegang had tot alle lokalen, de betekenis van BURAFEX niet weet, (Bureau des affaires extérieures) of gaat het toch om BURAFLEX? Maar wat betekent dat dan? En wie is dan de oprichter Monsieur Guillaume? Wie maakten er dan deel uit van BURAFEX? Wat is de achternaam van deze Guillaume? Ik weet het omdat ik regelmatig de beveiliging regelde van vergaderingen maar ik Heb daar niemand ontmoet die mij aan Cobra doet denken, ook iemand met clearance 'O' komt mij niet bekend voor. Helaas Cobra, ik denk dat dit het onderzoek niet gaat helpen.
Ook je verhaal over Latinus. Heb je wel echt contact gehad met Latinus? Volgens mij niet want je verhaal rammelt aan alle kanten. Wat de rest betreft, daar wil ik niet verder ingaan. Ik hoop dat anderen dat doen, mij ben je in ieder geval kwijt.