Tragisch wat het lot van Morue betreft ... maar bij deze toch enkele vragen/bedenkingen:
Als de lichamen van Fourez-Dewit aan de achterkant gedeponeerd zouden zijn (zie foto ergens in deze topic), dan moeten Morue en Lacroix deze toch gezien hebben toen ze kwamen aanrijden met hun combi met "grote lichten"? Als ze er niet lagen (ik bedoel: niet ver van waar de inbraak plaatsvond, ttz aan de achterkant van het gebouw), hoe kun je dan die grote bloedplassen verklaren? Ik kan me moeilijk inbeelden dat beiden al ongeveer 20 minuten voor de politie/Rijkswacht-interventie daar al gelegen moeten hebben ... Zijn er concrete sporen ontdekt dat ze al eerder en op een andere locatie vermoord werden en pas later daar gelegd geweest zijn? Kun je dit rijmen met de grote bloedplassen niet ver van de plaats waar de inbraak plaatsvond?
Was Morue bezig met een officieel onderzoek of deed hij dit op eigen houtje? Zo niet, bestaan daar dan geen verslagen, rapporten, pv's ... van?
Hij werd blijkbaar opgeroepen tijdens zijn ziekenverlof: had dit te maken met de fameuze ontsnapping van tientallen criminelen uit de gevangenis van Doornik? Wist Morue dit voor hij opgeroepen werd? Was hij bang dat enkelen, die het voorwerp uitmaakten van zijn onderzoek, zich richting Nijvel zouden begeven?
Lacroix - de collega van Morue: klopt zijn verklaring dat één van de daders gezegd zou hebben: "voilà, dat is er weer één minder"? Want dat kan impliceren dat ze niet wisten dat het om Morue ging en kan bijgevolg ook de thesis van een bewuste afrekening uit de wereld helpen. Althans wat Morue betreft ... want je kan de verklaring van Lacroix ook anders interpreteren: waarom één agent wreedaardig afknallen (ook het koppel Fourez-Dewit) en de andere (bewust) in leven laten: een signaal? Vreemd toch ...
De bewuste witte auto (Taunus?) met oranje streep; het voertuig dat kort na de Golf de barrage probleemloos kon passeren: is er eigenlijk wel voldoende onderzoek gedaan naar voertuig en bestuurder. Kan misschien de uitkijk geweest zijn maar ook daar blijkt er niet veel relevante info beschikbaar over te zijn. Van waar kwam dat voertuig eigenlijk? En heeft iemand dit voertuig opgemerkt kort voor, tijdens of na de feiten?
Mijn excuses voor de vele vragen; maar mits erover gezien te hebben in deze toch wel vrij gestoffeerde topic, zijn deze me toch wel bijgebleven.