Re: Hypothese Cobra
Volgens het parket-generaal heeft het incident tussen de slachtoffers, de onderzoekers en bepaalde televisiezenders niet plaatsgehad, en zelfs als dat wel het geval zou zijn geweest, heeft het niet geleid tot het ontslag of de terugtrekking van bepaalde onderzoekers.
Dan moet ik nu vaststellen dat de familie Palstermans de waarheid niet heeft gesproken in hun verklaring in verband met hun inzage in het dossier als burgerlijke partij en waarover zij hun beklag in het openbaar hebben geuit. In verband met de aanwezigheid van een journaliste en twee enquêteurs die dag en de gevolgen daarop.
Onder welke vorm gaat u een kopij krijgen ?
Dit heeft echter geen enkel belang of dit op rechtmatige wijze of onrechtmatige wijze is bekomen. Daarvoor zal ik mijn verantwoordelijkheid nemen en sta ik volledig achter het team zoals ik ook beroepshalve mijn volledige verantwoordelijkheid opneem.
Indien men in de huidige situatie zijn taak in eer en geweten zou opnemen en zonder enige ontoelaatbare druk en bescherming vanuit de politiek en magistratuur, liggen er sowieso een aantal arrestaties en aanhoudingen voorhanden. Politiekers, magistraten, leden Staatsveiligheid, Gerechtelijke Politie, ex Rijkswachters, WNP’ers enz... hadden al reeds het voorwerp moeten uitmaken tot aanhoudingen.
We zijn ook niet geholpen met enquêteurs die uitblinken in hun lengte, ademhaling, hardlopen en lang afstand zwemmen. Wel met onderzoekers die de wilskracht en de capaciteiten hebben in inzicht en doorzicht van hun onderzoek waarmee ze gelast zijn.
Deze enquêteurs hebben uiteraard een persoon nodig die hen in bescherming neemt van zodra zij enige obstructie in hun onderzoek ervaren dat duidelijk een belemmering vormt of zou kunnen vormen.
Tot op heden lijkt niemand zijn verantwoordelijkheid te durven nemen om tot drastische maatregelen over te gaan die duidelijk naar voor komen uit onze gegevens en alle voorgaanden.