Raf wrote:Gisteren om half 1 's nachts het stuk Colruyt - Diable gereden en met mijn 'bescheiden' Peugeot diesel 110 pk was ik er op minder dan 2 minuten. Die afstand van 4 km is vanaf het bord tot centrum Nijvel. Colruyt ligt stuk buiten centrum.
Dan hebt gij meer dan 120 gereden. Da mag niet, hé.
Omdat ze de lijken verborgen hielden is een extra reden om te gaan denken dat ze die rijkswachters moesten hebben. Ze wisten ongetwijfeld wie er van wacht is en wie er het dichtst in de buurt was (radio). Een normale gangster gaat schieten en dan maken dat ze wegkomen, niet de tijd pakken om een nekschot te geven. Een schietpartij duurt ook niet lang, dus hebben ze volgens mij wel degelijk hun tijd genomen of zelf nog staan wachten om de volgende patrouille ook nog onder vuur te kunnen nemen. Wat betreft het geluid van het vermoorden van de 2 burgers, ze hebben daarvoor .22 gebruikt, die maken wel lawaai, maar niet zo veel als een 9 mm of een 45.
In deze overval zitten een hoop elementen die niet stroken met een normale hold up, zelf niet een holdup die fout afloopt. Zo zijn er de mysterieuze slachtoffers, de belachelijke buit (wie steelt er nu liters olie), de rijkswachters die afgemaakt worden, en dan nog eens een GTI waar ze gatenkaas van maken.
Het enige waar ik enige logica nu in zie is het feit dat elders wordt beweerd dat een restauranthouder herkend is. Zou die die olie en koffie nodig gehad hebben? Maar zou hij daarvoor 2 burgers en een rijkswachter op brute wijze om zeep helpen?