101

Re: Cel Waals Brabant

coconut wrote:

Wie is Van Leeuw en waarom hoop je op hem? Hij heeft al minstens zijn naam mee en hopelijk loopt hij niet rond met een strikje

Federaal parket - Organisatie en kenmerken

Hoe is het samengesteld?

• 1 federale procureur.

• 12 Franstalige federale magistraten, waarvan minstens 1/3 wettelijk tweetalig.

• 12 Nederlandstalige federale magistraten, waarvan minstens 1/3 wettelijk tweetalig.

• Een administratief kader van 60 personeelsleden onder de leiding van een hoofdsecretaris.

Welk zijn de kenmerken?

Het federaal parket werd opgericht op 21 mei 2002. Het is niet verbonden met een bepaald gerecht. Het federaal parket oefent de strafvordering uit bij de correctionele rechtbank, bij het hof van beroep of bij het assisenhof. Het federaal parket is uitsluitend samengesteld uit magistraten die een mandaat uitoefenen (7 jaar voor de federale procureur en 5 jaar, twee maal hernieuwbaar, voor de federale magistraten).

Het federaal parket is bevoegd over het gehele grondgebied van het Rijk. Het federaal parket staat onder het enkele en rechtstreekse gezag van de Minister van Justitie en de werking ervan wordt geëvalueerd door het College van procureurs-generaal.

Bron » www.om-mp.be

102

Door onbelangrijke redenen ben ik lange tijd (+- 1 maand) afwezig geweest hier met reacties op dit forum. Onderstaand korte info over de recente gebeurtenissen:

zeno wrote:

Onder Frédéric Van Leeuwen?

Normaal gezien zal Marianne Capelle de opvolgster worden van De Valkeneer.

coconut wrote:

Wie is Van Leeuw en waarom hoop je op hem? Hij heeft al minstens zijn naam mee en hopelijk loopt hij niet rond met een strikje.

Frédéric Van Leeuw is de “federaal procureur”. Hij kwam geregeld in de m.b.t. tot de aanslagen in Brussel (luchthaven Zaventem & metrostation Maalbeek te Brussel). Hij kwam o.a. in het nieuws omdat hij de persconferentie deed i.v.m. die aanslagen, met Jambon & Geens aan zijn zijde.

Non semper ea sunt quae videntur

103

coconut wrote:

Heb bij Geens gedreigd met het oprichten van een vzw. En voila se, onderzoek weg uit Charleroi, meer mankracht, ... Had met hem ook nog een appeltje te pellen i.v.m. het verlies van mijn fortuin bij Dexia. De miljardenverliezen, het wanbeheer, de lekkende controle, de gigantisch riskante overheidswaarborgen, de peperdure redding door de belastingbetaler.

Had ook nog een oude videacasette liggen waarop mijn gefortuneerde grootmoeder getuigde over het faillissement van de boerenbond. Nog steeds aarzelde hij te zwichten. Als laatste haalde ik een pedofielenlijst boven mij gisteren bezorgd door de onkreukbare. Toen hij boven de lijst het vetgedrukte woord PEDOFIEL zag staan begon hij te zweten en sprak de historische woorden; Coconut, je krijgt je zin, ik haal dat onderzoek weg uit Charleroi.

Bij het afscheid drukte hij stevig mijn hand en knipoogde en riep mij na, en zeg tegen je vrienden Bossi en Cobra en Leo dat ik er nog een paar speurders gratis bijgeef. Ik begreep dat staatsveiligheid hem ingelicht had over het bestaan van het forum bendevannijvel. De oprichting van onze “stay-behind”-groep, zustergroep van het Front des pensionnés en ondergebracht onder de vzw VOX POPULI had haar eerste doel bereikt.

Volgende doel, Bossi promoveren naar het nieuwe speurdersteam en een paar pippo's op justitie wegkrijgen. Peace of cake met mijn connecties.

De bedoeling van je - hopelijk - sarcastische post ontgaat mij volledig. Kan je verduidelijken, of ben je serieus?

104

Ik had graag kunnen tekenen en ben jaloers op tekenaars die met 1 cartoon tien dingen tegelijk kunnen zeggen. Sarcasme is zeker de toon. Alhoewel het een verzonnen verhaal lijkt, zit er een groot stuk waarheid in, net als in alle verhalen die hier en elders over de bende te lezen zijn. Ik vraag me af of we nu alweer moeten hopen dat het deze keer tot enig resultaat zal leiden of lijden. Hetgeen me nog het meest verbaasde aan dit nieuws was dat er op dit forum zo weinig reactie kwam op dat nieuws. Daarom dit stukje. Eén ding is zeker, iedereen op dit forum is op zijn eigen manier bezig met de zaak. Tegelijk geef ik natuurlijk ook een veeg uit de pan aan al die criticasters hier die het presteren om mensen die jaren van hun leven aan het onderzoek gaven voor gek of zot uit te maken. Iedereen heeft het recht om op zijn eigen manier zijn steentje bij te dragen.

Ik was bloedserieus op mijn manier. Slechter dan dat het tot nu toe was kon niet. Zenga, diegenen die het moesten snappen hebben het gesnapt gezien de prive reactie's die ik kreeg. Ik zou het niet erg vinden als je mijn posts gewoon links laat liggen, gezien mij geen dossierkennis kan verweten worden. Ik hoop voor iedereen dat de nieuwe werkwijze resultaat zal opleveren.

Natuurlijk zijn we niet helemaal tevreden omdat het onderzoek toch nog in Charleroi blijft indien ik goed ben ingelicht en omdat er in het comité P nog vroegere rijkswacht zit, indien ik goed ben ingelicht. Wat van Leeuw betreft, ik kende hem niet eens aangezien hij blijkbaar tot hiertoe bezig was met materie waar ik nog nooit mee bezig was. Ik wens hem alle succes, en dat is helemaal niet sarcastisch bedoeld.

105

coconut wrote:

Ik had graag kunnen tekenen en ben jaloers op tekenaars die met 1 cartoon tien dingen tegelijk kunnen zeggen. Sarcasme is zeker de toon.

Oef!

coconut wrote:

Eén ding is zeker, iedereen op dit forum is op zijn eigen manier bezig met de zaak.

Er zijn mensen die denken dat ze het kunnen oplossen, er zijn er die activisme voorstaan, er zijn er die gewoon eens komen kijken en een meninkje geven als er weer iets over de Bende van Nijvel in het nieuws verschijnt, er zijn er zich graag verdiepen in een onderwerp (zoals mezelf, ik had me evengoed in pakweg Napoleon of de Franse Revolutie kunnen proberen te verdiepen, ... alleen is de Bende van Nijvel iets spannender en actueler). Er zijn er die uit pure misnoegdheid voor de slachtoffers opkomen. Voor mij persoonlijk zijn de slachtoffers van de Bende van Nijvel niet meer of minder belangrijk dan slachtoffers van eender welk misdrijf.

coconut wrote:

Tegelijk geef ik natuurlijk ook een veeg uit de pan aan al die critikasters hier die het presteren om mensen die jaren van hun leven aan het onderzoek gaven voor gek of zot uit te maken. Iedereen heeft het recht om op zijn eigen manier zijn steentje bij te dragen.

De laatste tijd is kritiek veel te veel persoonlijk genomen op dit forum. Als X een stelling inneemt, en Y heeft kritiek op die stelling, dan voelt X zich in zijn gat gebeten en ontstaan er keyboard gevechten, zoals we er de laatste tijd een pak gezien hebben.

coconut wrote:

Ik zou het niet erg vinden als je mijn posts gewoon links laat liggen, gezien mij geen dossierkennis kan verweten worden.

Ik probeer alles te lezen. smile

106

Coconut, we hebben het dossier toch al de andere richting uitgekregen. Dit was nodig. Indien men de werking kent van het parket hoeven we geen vragen te stellen. Mijn visie heeft gisteren navolging gekregen op het nieuwsjournaal. Een dit heeft totaal niets te maken met frustraties, beste Zeno. Wel met kennis van onrecht, opzettelijke ontoelaatbare daden, schending van het onderzoek geheim enz...

Het is zelfs een aanvaardbaar en gekend gegeven dat frustraties opduiken die verder het gevolg zijn en die te omkleden zijn met ontoelaatbare daden en tussenkomsten die buiten ieders normale verwachtingen valt. Vooral bij personen die reeds jaren in het rechtssysteem hun taken naar behoren wensen te vervullen en streven naar de juiste perfecte uitvoering. Dit teneinde echter alle slachtoffers hun rechten en andere mogelijke nadelige gevolgen die uit de feiten voortspruiten optimaal te waarborgen, zonder enige nadelige erkentennis van hunnentwege, doch integendeel, onder alle voorbehoud, zowel in rechte als in feite.

Het hoeft echter ook geen betoog, indien zulke opeenvolgende feiten van obstructies in een gerechtelijk onderzoek zich blijven voordoen, er iemand de verantwoordelijkheid dient te nemen met het oog een einde te stellen aan het ontoelaatbaar en uitvoerend verwerpelijk rechtssysteem.

Mijn schrijven dat een verder gevolg heeft gehad, was inmiddels een zeer duidelijke voorbode voor het Parket Generaal te Luik.

Indien ik bekijk op welke wijze ik eveneens medewerking en steun bekom, ook buiten mijn ambtelijke beroepsbezigheden, meen ik te mogen zeggen dat uw uitspraak over frustraties volledig de mist ingaan en wegdwarrelen over de eeuwige jachtvelden heen.

En inderdaad hoeft het ook geen betoog dat wij, terecht, een verdere afwachtende houding zullen aannemen over het verder verloop dat het onderzoek zal kennen onder de bevoegdheid van het Federaal Parket. Het ligt ook binnen mijn normale verwachtingen dat er al een aanhouding zou moeten volgen.

Naar mijn oordeel is er nog een gebrek om een Raadsheer bij het Hof van Beroep aan te stellen als onderzoeksrechter inzake de ambtsverrichtingen vanuit de magistratuur in dit dossier. Ook dit zou een belangrijk signaal kunnen betekenen om een optimaal rechtssysteem te waarborgen. Niet alleen in dit dossier roept die verplichting zich op.

107

Bossi wrote:

We hebben het dossier toch al de andere richting uitgekregen.

Welke reden heb jij om daarzelf de credits voor op te eisen?

108

Het lijkt erop dat het forum de laatste maanden gekaapt wordt door een aantal figuren die het gebruiken als platform voor hun eigen idiote samenzweringstheoriën.

Allez, we zijn weeral vertrokken, heeft nog lang geduurd ...

110

Bossi wrote:

We hebben het dossier toch al de andere richting uitgekregen. Dit was nodig.

We mogen toch eens lachen hé Bossi?

Bossi wrote:

Dit teneinde echter alle slachtoffers hun rechten en andere mogelijke nadelige gevolgen die uit de feiten voortspruiten optimaal te waarborgen, zonder enige nadelige erkentennis van hunnentwege, doch integendeel, onder alle voorbehoud, zowel in rechte als in feite.

Euhh?

Bossi wrote:

Het hoeft echter ook geen betoog, indien zulke opeenvolgende feiten van obstructies in een gerechtelijk onderzoek zich blijven voordoen, er iemand de verantwoordelijkheid dient te nemen met het oog een einde te stellen aan het ontoelaatbaar en uitvoerend verwerpelijk rechtssysteem.

En daar bedoel je dus jezelf mee?

Bossi wrote:

Mijn schrijven dat een verder gevolg heeft gehad, was inmiddels een zeer duidelijke voorbode voor het Parket Generaal te Luik.

Evidemment, daar durft niemand aan te twijfelen (sic) ...

Bossi wrote:

Indien ik bekijk op welke wijze ik eveneens medewerking en steun bekom, ook buiten mijn ambtelijke beroepsbezigheden, meen ik te mogen zeggen dat uw uitspraak over frustraties volledig de mist ingaan en wegdwarrelen over de eeuwige jachtvelden heen.

To the point; het gaat u niet om de 'echte' slachtoffers maar om persoonlijke frustraties in uw werkmilieu (kunnen wij niet aan doen).

Wel we zullen wel zien wanneer al die aanhoudingen waar u dus de verantwoordelijkheid voor nam en ondertussen al lang moesten gebeurd zijn zich nu eindelijk gaan realiseren ...

Je bent aan't zweven Bossi. Kan gebeuren.