Re: Kester
Ik post niets zonder dat ik het zeker weet.
In een voorgaand bericht (post #108 in dit topic) heb ik reeds opgemerkt dat je in 3 verschillende berichten over hetzelfde, 3 verschillende jaartallen voor hetzelfde gebruikte. Behalve die 3 heb ik nog voorbeelden waar je jezelf tegenspreekt. Dat je niets post zonder het zeker te weten kan je maar moeilijk als sterk argument gaan verkondigen dan. Je hebt toen zelfs niet eens de moeite gedaan om je fout recht te zetten door bijvoorbeeld simpelweg “oeps, foutje, mijn excuses” te reageren.
Mijn bron meld ik altijd bij de forumbeheerder.
Je hebt voor bovenstaand 2 bronnen nodig (of misschien is het dezelfde bron, dat kan altijd). De eerste bron is diegene voor wat je zegt over Kester als locatie, de tweede bron is diegene die zegt dat de piste Kester (serieus) in onderzoek is door CWB. Over het algemeen is de Cel Waals Brabant niet al te communicatief over welke pistes ze serieus onderzoeken op deze moment (wat zeker begrijpelijk is in kader van het onderzoek), behalve wanneer het niet anders kan (als ze bijvoorbeeld een vijver zoals in Adinkerke afzoeken wat niet onopvallend kan gebeuren). Die tweede bron, daar spreek ik me niet over uit. Die eerste bron van jou, daar ben ik wel zeer benieuwd naar.
Ter info: Guy Bouten die in 2015 ter plaatse ging en “sporen” had gevonden van o.a. een zwart t-shirt (in 2015 (!) dus zo’n 30 jaar na de feiten) en dit als een spoor zag om te onderzoeken, die kan je maar moeilijk als serieuze bron gaan beschouwen (zie post #29 in dit topic, over het plaatsbezoek van Bouten, waar overigens verschillende fouten in staan en zelfs humoristisch wordt als hij aanklaagt dat er na 30 jaar geen vingerafdrukken worden genomen op een locatie die toen (2015) reeds platgelopen was).
Kan “de forumbeheerder” (lees als: Ben) me hier of per bericht/mail bevestigen dat jij een “serieuze bron” hebt in verband met de activiteit/leegstand, bewaking en beveiliging van Kester, iemand die “het kan weten” en niet “van horen zeggen” heeft, en het dus een rechtstreekse eerste-lijn-bron is?
Ik twijfel niet aan uw informatie. Integendeel. Als uw informatie kan bevestigd worden is meteen dat Kester gedoe uitgesloten wat het militair domein op zich betreft.
Wel, laat ik het zo stellen: als ze daar overal vingerafdrukken zouden genomen hebben van elk vierkant centimetertje zoals Bouten het graag had gezien, dan zouden die van mij er in theorie tussen gestaan kunnen hebben. Ik zeg in theorie, omdat deze na al die jaren al lang verdwenen zouden zijn of gecontamineerd zouden zijn door andere. Mezelf als bron gaan aanduiden zou teveel egotripperij en ongeloofwaardig zijn, maar er zijn er genoeg die op de hoogte zijn wat de toenmalige bewaking van Kester betreft. Die zouden eens goed lachen met iemand die zou verkondigen dat De Bende van Nijvel zich daar ongemerkt verscholen hield en zelfs hun Golf GTI daar in stukken zou gezaagd hebben. Als je dan nog eens zou beweren dat de rijkswacht daar stiekem oefeningen hield en zich daar verscholen en er daar aan practical shooting werd gedaan, dan zouden ze zeker denken “die is klaar voor ’t gesticht”. Stel dus niet op die manier de vraag in verband met Kester, want dan zouden ze denken dat je met hun voeten speelt.
Verder nog aan Kenza: neem dit allemaal niet te persoonlijk, iedereen (correctie, bijna iedereen) doet hier z'n best op zijn manier om (een deeltje van) de waarheid te achterhalen. Zowel jij als ik.