Wat een bijzonder verhaal is dat over deze man in dat artikel over de VW Golf, hoe is de schrijver van dit artikel dan op die naam gekomen? Ik wil mezelf absoluut geen kenner of dossier-vreter noemen, maar ik kende de naam Pierre Marechal alleen als zijnde een extreem-rechtse ex-rijkswachter of een kennis van Beijer. Ik bedoel, in alle bekende boeken of docu's over de Bende wordt deze man niet of nauwelijks genoemd, in ieder geval niet als eventuele chauffeur, maar de journalist noemt doodleuk deze naam als de bende-chauffeur, hij lijkt helemaal niet te twijfelen. Had hij 'inside-information'?
Dat hij Alain Vinckx of Kaplan of Weykamp zou noemen kan ik me dan nog voorstellen, die worden her en der wel genoemd als bende-piloot, maar nee, hij noemt gewoon 'man en paard', zomaar uit het niets. Dat artikel kun je nu ook gewoon nog lezen, dus alle VW-fans in België hebben het misschien gezien, maar er is niemand die zich daar vragen over stelt? Ik kan me niet voorstellen dat alle wetsdienaars VW-haters zijn, dus er zullen zeker ook lezers zijn geweest die politieman of rijkswachter of justitie-medewerker zijn, maar blijkbaar is er nooit veel actie op ondernomen.