Herr Flick wrote:Wat denk je dan, die BOB'ers wisten wat er ging gebeuren en liet betijen, de gemeentepolitie wist van niks en die grepen in.
Het is duidelijk dat de Rijkswacht flaterde, bewust of onbewust? Wat was de band tussen Rijkswacht en Politie? Vele zaken zijn niet onderzocht in Aalst, op alle gebieden: geen reconstructie, ... Wat er bij de politie in Aalst gebeurde toen het alarm binnen kwam was ook opmerkelijk: 3 combi's/wagens weigerden te starten. Men kan altijd over toeval spreken maar in Aalst is er niks anders dan toevalligheden.
De wapens die gevonden werden weken voor de overval in het Osbroeckpark (gelegen achter en naast de Delhaize)
Joggers die louche personen zien in het Osbroeckpark.
Wat er zich afspeelt op de Grote Markt de nacht voor de raid en weken ervoor.
Louche personen in café 't Christophelke.
De premiejager
De aanvraag net voor de overval bij Radio Amigo
De Rijkswacht was misschien op hoogte of had misschien de instructies om niet deel te nemen en ongelijk kan je hen achteraf niet geven:
Ze zijn er beter van geworden, ze kregen nieuwe wagens/wapens/kledij;
Als je op voorhand weet dat je met ongelijke wapens strijdt dan zou ik mij in zo'n situatie ook wel op de achtergrond houden ipv de held te gaan uithangen. Er waren er al genoeg afgeslacht, wie zoiets meemaakt denk toch wel 2 keer na. Je wegsteken of begraven worden met een medaille; ik zou ook het eerste kiezen.
Maar ik denk toch dat ze wisten dat het kon gebeuren, dus stel dat ze niet op de hoogte waren, dan konden ze toch de patrouilles sterker gemaakt hebben ipv 2 Rijkswachters in een R4'ke met een waterpistool, bij manier van spreken dan.
Ook al was er tegen de Bende van Nijvel niets opgewassen men heeft hen in ieder geval niets in de weg gelegd. Er waren genoeg redenen tot paniek in Aalst. Er waren genoeg aanwijzingen dat er iets ging gebeuren. Het woord amateurisme was toen wel op zijn plaats.
club_le-happy-few wrote:Maar hij ziet er gevaarlijker uit dan hij is, en is zeker geen moordenaar.
Op een gezicht kan je eigenlijk niets voort gaan. Als je in een gevangenis de moordenaars naast elkaar zet, dan zul mensen krijgen van wie je het niet verwacht op het eerste gezicht. Natuurlijk kan je nog een onderscheid maken tussen de moorden, met of zonder voorbedachte rade, familiekwesties, ...
Maar bij de Bende was het een operatie uitvoeren waar ze op voorhand wisten dat ze kinderen zouden afknallen. De meeste moorden zijn liquidaties, kogels door de kop zijn meestal de handtekeningen,die moesten gewoon dood. Vele bendes gaan pas de trekker overhalen in een geval van nood, hier begonnen ze op de parking al te schieten voor ze de winkel hadden betreden en ze gingen moorden in de uithoek van de parking. Duidelijk dat er geld werd betaald per hoofd.