Aangezien ik ook nog een leven heb buiten dit forum, heb ik misschien niet op alles geantwoord of geen volledig uitgebreid antwoord gegeven omdat dit ons te ver zou leiden. Indien er een specifieke vraag is die onbeantwoord bleef en die noodzakelijk blijkt rond de Bende van Nijvel, dan hoor ik het wel.
kenza wrote:FreCr, u vraagt waar ze de auto konden verstoppen?
Je hebt me juist begrepen Kenza (waarvoor dank), ik vraag dat dus ja.
kenza wrote:Ik nodig iedereen op het forum eens naar de oude basis te gaan kijken.
Hedendaags is dit privaat terrein. Zomaar op privaat terrein gaan rondlopen, ik weet niet als dat mag. Mits toestemming van de huidige eigenaar wil ik er zelfs een rondleiding gaan geven. Ikzelf heb genoeg foto's van onderbroken-cirkelvormige-gebouwen (a.k.a. de "oude" basis in Kester) van vroeger (zelfs ook van voor 1980) tot nu, inclusief zelfs grondplannen, elektrische schema's, materiaalhandleidingen, en zoveel meer. Ook al heb ik tegenover niets of niemand enige vorm van zwijgplicht in verband met dit, ik ga dit niet online gaan zwieren.
kenza wrote:waarvoor werd de oude basis gebruikt in 1985
Een correct en volledig antwoord daarop geven vergt toch wel een veel langer bericht dan dit. Eigenlijk zou ik niet toekomen met enkele pagina's, maar (zéér) kort gezegd samengevat tot enkele woorden: line of sight straalverbindingen.
kenza wrote:er was een lokaal aan met kantine
Een van de lokalen werd als kantine gebruikt, dat klopt. Stel u daar wel niet teveel bij voor. (Ook de Satcom-basis had een kantine, maar dat was uw vraag niet.)
kenza wrote:Frecr, kun jij te weten komen welke eenheid de leegstaande kantine van de oude basis in kester mocht mocht gebruiken in 1985? Waarvoor dank.
De basis was niet "leegstaand" in 1985, ook de kantine niet.
kenza wrote:En was die bewaakt in 1985?
Ja. Maar zoals ik in een vorig bericht schreef, was het niet zo dat ze daar rond liepen te patrouilleren rond het gebouw met een machinepistool op scherp. Ongemerkt de gebouwen betreden en u daar bovendien nog enkele uren schuil houden, dat zou niet gelukt hebben in 1985.
the end wrote: Plaatsen genoeg waar ze eventjes halt kunnen houden en de berichten van de overheidsdiensten afluisteren.
Ik denk dat de Bende hun prioriteit op die moment eerder "zich uit de voeten maken" was en niet eventjes halt houden om berichtjes te gaan beluisteren. Tegen dat de overheidsdiensten een bericht van mogelijke locatie hadden ontvangen, was de Bende daar al lang verdwenen en vele kilometers verder al. Daarvoor hoefde men zelfs niet aan 200 km per uur te gaan vlammen.
the end wrote:Plus de bewaking rond de basis boven (noord) was minimaal, misschien zelfs geen. de basis van SHAPE beneden (zuid) is ook niet altijd even up-to-date geweest en niet altijd zo belangrijk
Ik zei het reeds in een voorgaand bericht lang geleden. Had de Bende Van Nijvel daar met hun GTI door het hekken gevlamd en met hun zware bewapening op alle aanwezigen daar geknald, ongetwijfeld had geen enkele aanwezige het daar overleefd. Echter, dit zou wel behoorlijk opgevallen hebben en hun passage zou niet onopgemerkt gebleven zijn.
the end wrote: Plus er is in die periode door een bende met sterke banden met de bende een overval gepleegd vlakbij een andere SATCOM bol.
Kan je even verduidelijken over welke overval je het hebt want daarbij kan ik niet volgen.
the end wrote:FreCR wrote:Ik onderschat hier niemand op dit forum, zeker ook u niet. Maar wat dit betreft heb ik het vermoeden dat je echt niet weet waarover je spreekt.
Je vermoeden klopt langs geen kanten om het zacht uit te drukken.
Misschien is er een link tussen de inzittenden van die golf die gezien is in Kester en de inbraak in Vielsam?
Ik ken u niet, jij kent mij ook niet. Ik ga dus ook niet meedoen aan het spelletje "ik ken het beter dan jij" omdat ik simpelweg niet weet wat jij weet of niet weet. Ik onderschat niemand. Of er een link is met Vielsalm (2 x de letter L in de naam, dit ter info), dat kan, daar heb ik geen idee/kennis over en kan ik niets op aanvullen of opmerken.
the end wrote:dat de Kester Golf met de G15 laatst gespot is in Kester is geen toeval.
Waar precies is die het laatst gespot volgens u?
the end wrote:En FreCr schrijft over Kester en machinegeweren
Ik schreef dat ze daar niet met machinegeweren liepen te patrouilleren of op wacht stonden of zo iets.
the end wrote:Nu is simpel de vraag welke rol zou de SHAPE basis in Kester daarin vervullen
"SHAPE basis in Kester"? De enige "SHAPE basis" er is, dat is die van Casteau.
the end wrote:Tijdens Overijse was er ook iets met SHAPE
Wat was er dan?
Non semper ea sunt quae videntur