Topic: Thuin
In Lobbes zijn mogelijk nog 2 bende-verdachten gesignaleerd nabij de controle-inspectie. Maar weet niet meer in welke periode. Dit is ook in een soort bosje, maar vrij klein. Dit is niet het bos waar ik het hier beneden over heb, dat ligt geloof ik meer in de buurt van Biesme-Sous-Thuin.
En wat valt er op: in de buurt van Thuin terug een groot bos met enkele kleine steegjes erin, een kanaal, de abdij van Aulne die ook nog ergens in Bendedossier ter zake komt. Op één of andere manier voelen ze zich goed in bossen. Deden ze daar schietoefeningen, safe houses, ...?
Zoals ik vroeger al aanhaalde is er ergens in de buurt van Thuin/Lobbes ook zo'n soort camping met extreem marginale 'verwilderde' mensen. Ergens op een heuvel, maar weet de exacte locatie niet meer. Mensen die totaal geen voeling meer hebben met de maatschappij en leven in soort vervallen caravans/chalets. Ik heb ze daar gezien, maar foto's nemen leek me geen goed idee.
Daarnaast is er in de buurt nog een plaats waar er enkele caravan-woningen zijn maar ik heb het niet over deze. Deze caravans liggen vlak naast de straat en lijken nog in acceptabele staat, zouden eventueel buitenverblijfjes kunnen zijn.
In de jaren 80 of begin jaren 90 moet er in Thuin ook een grote heroïnevangst geweest in een vrachtwagen. De misdaadwereld is klein ... ik weet niet of dat nieuwsartikel nog opgespoord kan worden. Het heeft toen het vrt-nieuws gehaald.