Re: Kester
Ze stonden naast hem, normaal als je op dat kruispunt het rechtse vak kiest is het om rechtsaf gaan. Hier sneden ze hem (langs rechts) de pas af zodra het licht op groen sprong. Ik weet dus niet of ze "vluchten" van die jeeprijder, het is slechts een mogelijkheid die zou passen in het plaatje. Het is inderdaad wel vreemd dat ze nog even wachten om door te rijden, lang hebben ze echter niet moeten wachten want mijn pa zegt dat het vrij snel groen was/ze wegscheurden.
Het was gewoon eens naar rechts kijken, 3 gemaskerde mannen in een Golf GTI, opgefokt kloppen op het stuur en wat gas geven en meteen doorrijden want dan sprong het licht op groen. Mocht mijn vader zich het uur herinnerd hebben tot op de dag van vandaag was het misschien allemaal duidelijker want voor hetzelfde geld deden ze maar een verkenningsrit nog voor de overval hoewel dit dan ook weer dom zou zijn want mijn vader had evengoed de politie kunnen verwittigen.
Mijn vader weet alleen nog dat hij thuiskwam in Aalst van legerdienst die vrijdagavond, om vervolgens zijn spullen bij elkaar te rapen en te vertrekken naar Braine le comte voor een weekendje bij zijn vriendin en schoonouders. Het was donker als hij de golf tegenkwam in Bierghes. Het is goed mogelijk dat hij bij de eerste verklaringen in de weken erna het uur nog wist en heeft meegedeeld maar vind die verklaringen nu maar eens terug... Toen hij bij onderzoeksrechter Michel kwam vond zij maar de helft terug en dan nog niet eens correct ingevuld (waardeloos dus bij een rechtszaak).
Daarom is die jeeprijder ook zo interessant, verloor hij hen door hun snelheid, de spoorwegovergang net voor Bierghes of omdat mijn vader met zijn oude Fiesta de "achtervolging" verstoorde door traag te rijden.