Topic: Agenda
DNA-profielen die blijkbaar niet gebruikt worden, getuigen die niet gehoord worden, ... Blijkbaar worden niet alle sporen benut. Ik merk enerzijds dat mensen hier wel iets willen doen, maar anderzijds zich onmachtig voelen. Waarom doen we niet iets? We kunnen hier op het forum onze theorietjes blijven verkondigen tot 2015, of we kunnen effectief proberen druk uit te oefenen om het onderzoek beter te voeren.
Wij kunnen gehoord worden, zolang we maar met genoeg samenwerken en lawaai maken. En als onze eisen maar logisch genoeg zijn, dan zal het des te moeilijker zijn eraan te weerstaan. Zoiets vereist wel een weloverwogen plan en een bepaalde methode. Welk plan heb ik voor ogen?
In de eerste plaats wil ik iedereen motiveren om de koppen bij elkaar te steken. We moeten proberen de grootste gebreken van het onderzoek naar de Bende van Nijvel kristalhelder te formuleren. Welk concreet spoor of welke methode biedt een redelijke kans op het vinden van de Bende? We moeten hier schiften in de suggesties en enkel de duidelijkste elementen naar voren schuiven. Gelieve hiervoor te kijken naar het nieuwe topic dat ik op het forum open (1. Inventaris: ...).
In fase twee kunnen we voor die punten onderzoeken waarom ze eventueel nog niet onderzocht werden (bv. wet inzake recht op privacy, ...). Hoe kunnen we die zaken oplossen (bv. bijzondere wet voor dit onderzoek, uitloven van grote premie voor bepaalde informatie, ...)?
Met ons lijstje eisen kunnen we in fase drie naar de buitenwereld stappen: medeburgers die onze petitie willen tekenen, media, politici. Als we maar met genoeg zijn, dan worden we op den duur ook gehoord!