Bovenstaand klopt niet. "Ter Rijst" ligt voor het grootste deel in Pepingen, deels in Edingen. Dit is een bosrijk gebied, waarvan enkel in Edingen (Wallonië) bebouwing is. In het Vlaamse deel is er geen bebouwing (behalve aan de rand). Dat is het grootste stuk bosrijk gebied (volgens agentschap Natuur & Bos) in de dichte omgeving van Pepingen.
Verder zie ik hier en daar in de omgeving van Pepingen eerder "wat bomen bij elkaar, hier en daar" die je met wat verbeelding een bos kan noemen, het een al groter dan het ander.
Het bosgebied van "Ter Rijst" ligt op grondgebied van Pepingen. Het crossparcours niet. Er liggen meerdere bosgebieden in Pepingen of in een dichtere omgeving bij Pepingen dan het crossparcours, welke groter zijn dan het bosje aan het crossparcours.
Om een beter beeld te schetsen, heb ik d.m.v. een polygoon de oppervlakte bij benadering berekend van zowel dit bos aan "Ter Rijst" in Pepingen, als ook het bebossinggebied aan het Crossparcours waar jij het over hebt.
Het bosgebied op het grondgebied aan "Ter Rijst" (coördinaten in Google Maps: 50°42'41.2"N 4°05'33.2"E) in Pepingen heeft een oppervlakte van +- 1,5 km². Het bosgebied aan het crossparcours (de delen rechtsboven, linksboven en linksonder het crossparcours allemaal samen gerekend) heeft een oppervlakte van +- 0,12 km².
Het "bosje in de buurt van Pepingen" van aan Ter Rijst is dus meer dan 10x groter dan het "bosje in de buurt van Pepingen" aan het crossparcours. In dat bos geraak je via verschillende wegen, en er zijn meerdere mogelijkheden om met een normale personenwagen tot in het bos te geraken zonder men nog zicht heeft op deze wagen. Je kan zo op een punt in dat bos staan dat de dichtste bebouwing meer dan 600 meter afgelegen is en men je onmogelijk kan zien omdat je omgeven bent door bebossing.
Kenza, indien gewenst kan ik je de bebossingkaarten van die regio bezorgen van hoe deze exact waren in de jaren '80 (maar weinig verschil met deze van hedendaags) zodat je dit zelf kan bekijken.