Re: Volkswagen Golf GTI: 1985
Bepaalde garagisten kochten in de jaren 80 gestolen bijna nieuwe wagens aan voor 1.250€. Ze lieten zelfs auto's stelen op bestelling, zo van: tegen volgende week een groene Audi 80 en type diesel, benzine, enz. Ik kan hier helaas geen namen vernoemen maar ik ken er wel enkele die dat deden. Die noemden ze de automaffia. De boefjes kregen op voorhand betaald. Leverden ze niet dan kregen ze een knokploeg op hun dak. Gingen ze praten dan waren de verwondingen erger enz ...
De autowereld in de jaren 80 was een rotte boel. Je dacht een eerlijke auto te kopen maar je kwam bedrogen uit, ook als handelaar. Kwam het uit dat het een gestolen wagen was dan werd die in beslag genomen en was je je geld kwijt. Je kon de Rijkswacht bellen om te zien of een auto gestolen was maar het chassisnummer was van een ongevalwagen en dus niet gestolen. Het is een rot gevaarlijk wereldje.
En dan nog gezwegen van de schroothandelaren en de zogenaamde autokerkhoven waar men voor een habbekrats onderdelen kon bekomen (mits eventueel zelf van de auto te halen etc)! De louche figuren die daar mee bezig waren ... mijn god! En de streek van de taalgrens bulkte er van in de jaren zeventig/tachtig!