Het is volgens mij zeer zeker mogelijk dat een iemand zoals Dauphin hand en spandiensten kan verlenen aan criminele benden. Ik acht het ook mogelijk dat zo iemand zelf over gaat tot inbraak en diefstal, voor zichzelf of in bende.
Dat zo iemand echter ingelijfd wordt als lijfwacht is bijzonder vreemd. Dat zo iemand deel zou uitmaken, uitgekozen is, om overvallen uit te voeren gewapenderhand en meer bepaald drieste en risicovolle raids op warenhuizen waarbij heel actief en snel moet gehandeld worden, is wat anders. Dat hij dan chauffeur is tevens is ook erg bijzonder want de chauffeur speelt een niet onbelangrijke rol. Een bekwame/volleerde chauffeur is nodig.
Dat een ingehuurde bende van professionele commando zich zou beroepen op zo iemand om raids uit te voeren is een vraag. Kortom, ik acht het mogelijk dat Dauphin een crimineel is maar als dit door actief te zijn met de Bende van Nijvel is, dan is deze bende zeker niet bestaand uit opgeleide commando's of huurlingen zoals sommigen hier stellen doch een bende van losgeslagen gekken. En als hij lijfwacht was bij WNP zegt dit ook veel over de professionaliteit van die bende zelfverklaarde elitairen en hun "soldaten".