Veel quotes, dus een lang bericht met meerdere reacties:
kenza wrote:Ook zijn er wat je grotten kunt noemen en een soort tunnel waar je bv. auto's kon in verstoppen.
Er is een groot verschil tussen "ergens zetten waar niemand kan komen" en "ergens zetten waar amper iemand komt". Kon je er een auto verstoppen met praktisch 100% garantie dat niemand die zou zien staan? (vb: spelende kinderen, beheerders van het domein, nieuwsgierigen, stropers, jagers of eender wat, enz.). Een locatie waar er amper iemand komt, bijvoorbeeld 1 iemand op een ganse week tijd eens, daar kan je niets gaan verstoppen, ook al passeert er zo-goed-als-niemand en ook al "verstop" je het maar voor een paar uurtjes. Dus, de vraag: kan je er een voertuig verstoppen met 99,9% zekerheid dat niemand dit zal zien? Of enkel maar verstoppen zodat zeer weinigen dit kunnen zien. Enorm groot verschil. (Hedendaags niet mogelijk om iets te verstoppen aangezien jij daar kan komen, en 1 iemand die er KAN komen al voldoende is om niet meer met zekerheid iets te kunnen verstoppen).
kenza wrote:Hier kon je gerust oefen zonder dat ook maar iemand je ziet plus dat je het hek kon dichtdoen.
Als er iemand aanwezig is op het domein voor je het hek dicht doet of als er zelfs iemand u het domein ziet opgaan en het hek ziet dicht doen, dan klopt de stelling "zonder dat ook maar iemand je ziet" al niet meer. Dan hou ik nog geen rekening met het feit dat een hek die dicht is geen garantie is dat er niemand binnen komt. Urban-explorers (volgens je eigen zeggen ooit, een hobby van u) zouden amper ergens binnen geraken als ze geen omheining overwonnen, hek voorbij wandelden of obstakel passeerden waarvan duidelijk is dat ze er niet gewenst mogen binnenwandelen.
kenza wrote:Hier kon je gerust oefen
Oefenen met wat of op wat? Met vuurwapens dan toch wel niet. Ik heb de locatie eens op luchtbeelden bekeken, het zou me sterk verwonderen dat je daar "gerust" kan oefenen met vuurwapens welke door de Bende van Nijvel gebruikt werd zonder dat de kans reëel is dat de politie ofzo daar staat. Een knal van een jachtgeweer hoor je al behoorlijk ver. Een knal van bijvoorbeeld een eendenroer is nog veel luider. De "bewoonde wereld" of voorbijgangers welke de schoten zouden horen, liggen veel te dicht om "gerust" te kunnen oefenen. Snel wat schoten lossen en maken dat je weg komt, ja, oké. Daar geruime tijd aanwezig zijn en af en toe een schot lossen: véél moeilijker. Vraag maar eens aan een geregeld-jager hoeveel keer die al de flikken op zijn dak heeft gehad door iemand die hen had gebeld (ook in het pre-gsm tijdperk).
kenza wrote:Echt raar dat iemand als ik zonder veel aanwijzingen uitkomt in Lessines wat nu blijkt te kloppen.
Tot op heden is er geen enkel bewijs en al helemaal geen zekerheid dat dit klopt. Er is ook tot op heden geen enkel bewijs dat dit zeker-niet kan kloppen. Zolang er geen duidelijk bewijs en zekerheid is, is voorzichtigheid met de gebruikte woordenschat aanbevolen.
kenza wrote:dat er kogels zijn gevonden die door de Bende van Nijvel werden gebruikt staat ook vast
Kogels van hetzelfde merk en kaliber, oké. Kogels van uit hetzelfde wapen (ballistische onderzoeken), niet gevonden bij mijn weten. Zelfs moest dit zo zijn, hoeft dit niet noodzakelijk door dezelfde persoon te zijn. Er wordt (niet enkel hier op dit forum) soms over bepaalde zeldzame merken en kalibers gesproken terwijl die eigenlijk véél minder zeldzaam is dan men laat uitschijnen.
kenza wrote:Ook denk ik dat de wagens in een van de putjes liggen.
De Federale Politie heeft hedendaags (2018) materiaal ter beschikking waarmee ze dit tamelijk snel kunnen controleren volgens mij zonder een duiker naar beneden te moeten sturen. Misschien zijn ze vergeten welk materiaal ze hebben en is dit bericht wel de gouden tip.
kenza wrote:De Golf van Aalst en nog andere wagens liggen in het putje daartegenover.
Als je toestemming kan bekomen om daar te gaan zoeken en je hebt het geld er voor over, kan ik u gerust in contact brengen met een firma die de middelen heeft om dit na te gaan. Ze zijn zelfs zo zeker dat ze in staat zijn de opdracht uit te voeren dat ze volgens het "no cure, no pay" principe willen werken. Grijp je kans tot eeuwige beroemdheid als je zo zeker bent. Zoek desnoods sponsors om je zoektocht te financieren. Genoeg mediabedrijven die u ruimschoots zouden vergoeden voor die "scoop", als het blijkt te kloppen. Blijkt het niet te kloppen, uiteraard niet dan.
kenza wrote:dat hij heeft horen zeggen dat een auto in een steengroeve gedumpt werd
Ik heb in mijn leven al veel horen zeggen. Dat bepaalde vragen/antwoorden behoorlijk hard in iemands mond werden gelegd (niet noodzakelijk rond de Bende van Nijvel) is ook al geen uitzondering. Dat iemand van het type van lid van Bende De Staerke eender welke speurder zou helpen met een tip: vergeet het maar. Behalve als ze er zelf voordeel uit halen of gedwongen worden. Dan geven ze elke tip of bevestigen ze elke verklaring. Of dit nu juist is of niet.
Non semper ea sunt quae videntur