Raf wrote:Eigenlijk raar dat de bende probeert de Saab in brand te schieten. Niet het meest logische
Ik vind het ook een opmerkelijk iets. Zoals hierboven reeds aangehaald is het quasi onmogelijk een auto in brand te steken door op de tank te vuren met reguliere munitie. Er werd ook een jerrycan in de kofferbak van de Saab gevonden, er word wel niet bijvermeld of die afgevuld was, maar je neemt toch aan van wel natuurlijk, ze hadden dus meer dan waarschijnlijk betere middelen voorhanden. Men neemt ook aan dat er voldoende tijd voorhanden was omdat ze eerst nog hebben geprobeerd het lekgelopen wiel te vervangen.
Het opmerkelijkste vind ik eigenlijk dat ze de auto vervolgens gewoon niet uitbranden en zo achterlaten. Men probeert (meer dan waarschijnlijk) de auto te doen vuur vatten met een schot op de tank, en dat lukt niet, maar terwijl ze meer dan voldoende middelen voorhanden hebben, laten ze hem toch onuitgebrand achter.
Tijdens het nalezen van de artikels op de site aangaande de bewuste Saab 900 Turbo merkte ik ook op dat de kranten destijds meldden dat er meerdere vingerafdrukken werden teruggevonden in de Saab, en ook (wat later nog het geval zal zijn in Temse) een blond haar van een dikke 4cm lang. Weer zullen deze nagelaten sporen tot niets leiden. Aangezien het onderzoek nog niet gesloten is zou je toch moeten aannemen dat ze nog in het bezit zijn van dat haar, waar zitten ze dan met hun DNA-technieken.