Ik heb het onlangs al eens gezegd: het is enorm gemakkelijk om linken te leggen en betekenissen te maken.
Als je de gegevens bekijkt welke gebruikt worden op die Powerpoint op die cd/dvd die toegestuurd werd en die vermeld worden in het artikel van DDC, dan kan ik ook wel zo van die gegevens samenstellen zoals de anonieme samensteller. Niet moeilijk.
Uit het artikel i.v.m. de gegevens die gebruikt werden:
In 1982 en 1983 slaat de Bende onder meer toe in Ohain, Beersel en Anderlues. Als je de eerste letters van deze gemeenten (O + B + A) in het alfabet afzet tegen cijfers, aldus de Powerpoint, krijg je 15 + 2 + 1 = 18. En welke letters krijg je in het alfabet op 1 en 8? A en H. Waar sloeg de Bende bij de tweede golf in 1985 toe? In Overijse, Braine-l’Alleud en Aalst. Weer O + B + A. Waarom vielen er in Overijse en Braine-l’Alleud 8 en in Aalst nog eens 8 doden? 8 en 8 = H en H = Heil Hitler. Wat gebeurde er ook ooit op 9 november, de dag van de aanslag in Aalst? Kristallnacht. En waarom gebruikte de Bende altijd een Golf GTI van het merk Volkswagen?
Eerst en vooral: er wordt als gegeven gebruikt dat het geen toeval zou zijn dat er 8 (Eigenbrakel+Overijse) en 8 (Aalst) doden vielen, en dat daarmee 8 8 = H H "Heil Hitler" bedoeld werd. Aan dat alleen al weet je dat het bullshit is. In Aalst wisten de daders niet dat het dodentol van Aalst op 8 zou uitkomen toen ze de parking van Delhaize verlieten. De theorie van 8 + 8 (H + H = Heil Hitler) houdt dus geen steek.
Er wordt ook naar de 1ste letter van de plaats gelinkt door de anonieme-samensteller. Welja, als we zo gaan beginnen, dan kan ik ook wel wat linken maken. Easy job.
Braine-l’Alleud = B
Overijse = O
Aalst = A
Link: de eerste letter van de naam van de daders: Bouhouche, Otten, Amory. Waw, moeilijk. Fictieve verbandjes zoeken.
En waarom gebruikte de Bende altijd een Golf GTI
Zeer gemakkelijk ook een link te leggen. De Bende gebruikte nicknames voor elkaar en de eerste letters, komen op GTI uit.
G = Géant
T = Tueur
I = Imbécile (omdat hij de pispaal van de groep was (zelf verzonnen uiteraard))
Dat was hun 2de wagenkeuze eigenlijk (zelf verzonnen ook). Hun eerste keuze was een BMW, maar doordat Mendez niet meer wou meedoen is deze noodgedwongen veranderd (BMW: Bouhouche, Mendez, Weykamp).
Wat gebeurde er ook ooit op 9 november, de dag van de aanslag in Aalst? Kristallnacht.
Op bijna elke jaardag is er wel iets gebeurd die gelinkt kan worden aan Wereldoorlog 2 (een gebeurtenis of een geboortedag of sterfdag van een prominente nazi of weet ik veel). Eigenbrakel+Overijse = 27 september 1985. En wat is er op 27 september gebeurd in de geschiedenis? (lang leve wikipedia): Duitsland, Italië en Japan ondertekenen het Driemogendhedenpact. (1940) Kortom, linken zoeken aan de hand van gegevens. Super gemakkelijk.
Om af te sluiten nog 2 linkjes waar de anonieme-samensteller wellicht jaloers op is dat ik hem/haar voor ben:
De mogelijke voorverkenningswagen in Aalst was een Ford:
Ford = For Observation Raid Delhaize
De slag van Waterloo is wereldwijd gekend (Napoleon). Waar staat de wereldbekende "Leeuw van Waterloo"? Niet op grondgebied van Waterloo maar op grondgebied van de gemeente Braine-l’Alleud. Waar was een van de overvallen? Delhaize van Braine-l'Alleud. Wat is het logo van Delhaize? Een leeuw.
Linken leggen, iedereen kan het. Je hoeft zelfs niet eens over fantasie of creativiteit te beschikken, Wikipedia is al voldoende. Ik ben benieuwd welke (wellicht) onzin er nog allemaal in die Powerpoint-presentatie van 1 uur en 46 minuten staat.
Non semper ea sunt quae videntur