Re: Patrick Haemers
Zeno, karikatuur! J. en B. van Delhaize zaten hier midden in verwikkeld. Verkoop van aandelen naar Amerika 3 weken na Aalst traceerbaar, zwart op wit op papier. Ze hebben het nooit willen onderzoeken ondanks het voor hun neus lag. Ik stop er hier mee! Nog maar eens! Misschien binnen enkele jaren zullen jullie deze zot nog gelijk moeten geven. Ik dacht dat jullie vooruit wouden met echte info en niet uit boekjes! Niet dus.
Die aandelen zouden idd een plausibele verklaring zijn voor de vele linken die er in dit dossier zitten. Delhaize zou dan gechanteerd zijn door een - tja - Amerikaanse maffia, die via handlangers in bv. de DEA diens Belgische agenten zoals Bouhouche hebben ingeschakeld (of Belgische stay behind netwerken hebben misbruikt via handlangers in de Amerikaanse veiligheidsdiensten) om het een en ander te organiseren. De uitvoerders wisten dan mss helemaal niks over de achterliggende reden, en werden gewoon betaald voor zo brutaal mogelijke overvallen. Die overvallen (ik spreek over '85) stoppen bij verkoop aandelen. Het lokale brein achter de overvallen in België zorgt er ook voor dat ze gelinkt worden aan een eerdere reeks warenhuisovervallen en daden van andere bendes, zodat er een grote mythe onstaat waaruit het echt motief voor '85 en de uitvoerders onmogelijk kan gehaald worden.