471

Re: Aalst: Vlucht

Nee, nummer 3 zat nog in de wagen want ter hoogte van Strokapelleken is de Golf gesignaleerd door 3 onafhankelijke getuigen dat de reus springlevend was en de kofferklep probeerde te sluiten. Deze info is onderzocht door de CWB en klopt. Wat ik wil aantonen is dat ze in het verleden niet twijfelden om de achtervolger te belagen dus waarom de schepenzoon niet? Omdat het anders krioelde van de politie hadden ze geschoten. En dat konden ze missen want het eerste wat de politie doet is een buurtonderzoek en hun schuiloord was waarschijnlijk in de buurt.

472

Re: Aalst: Vlucht

kenza wrote:

Wat ik wil aantonen is dat ze in het verleden niet twijfelden om de achtervolger te belagen dus waarom de schepenzoon niet?

Daar kunnen naar mijn inziens verschillende verklaringen voor zijn waarbij (nog) enkele voorbeeldjes:

  • De schepenzoon reed misschien niet achter de GTI van de daders maar (misschien) deze van medeplichtigen die een dwaalspoor aanlegden.

  • Het was misschien wel de GTI van de overval maar misschien was de "bemanning" gewisseld met deze van een medeplichtig voertuig waardoor als de GTI in bijvoorbeeld een roadblock zou terecht komen, niet de daders in het voertuig zouden zitten.

  • Misschien hadden de daders zich reeds ontdaan van hun wapens. Bij een roadblock/politiecontrole zouden er geen wapens aangetroffen worden dan.

  • Misschien vonden ze deze methode gewoonweg niet de beste methode na ze dit een vorige keer hadden toegepast en deze actie achteraf evalueerden.

  • Over het kofferdeksel van de GTI in Aalst is zeer veel geschreven. Aan de hand van deze (bijvoorbeeld) getuigenissen, lijkt het me niet uitgesloten dat hun koffermechanisme beschadigd was en niet meer functioneerde zoals de bedoeling was. Het kofferdeksel openen of sluiten was misschien gewoonweg geen mogelijkheid op die moment.

  • ...

Er zijn dus tal van mogelijkheden waarom er misschien niet op de achtervolger is geschoten.

Verder mag je volgens mij ook de werkwijze van verschillende overvallen niet tot in detail gaan vergelijken. Als we er vanuit zouden gaan dat de daders dezelfde waren, kan hun werkwijze na 2 jaar wel gewijzigd zijn. Bij Delhaize in Beersel hebben ze bijvoorbeeld gebruik gemaakt van een bijl, hebben ze enkel de winkel-gerant doodgeschoten en hebben ze geen doden gemaakt op de parking. Ook hun vermomming was anders dan in Aalst.

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Aalst: Vlucht

Al meer gevraagd; waar stonden de roadblocks na de raid in Aalst. Stonden ze ook aan de opritten van de E40? Vanaf het industrieterrein over de E40 kunnen verschillende Golfjes zijn gaan rijden toch?

Re: Aalst: Vlucht

De vlucht na de feiten in Aalst volgens Jan Willems, Danny Illeghems en Paul De Wit van het tijdschrift Panorama:

https://nsm09.casimages.com/img/2018/05/29//18052911114914738715734992.jpg

475

Re: Aalst: Vlucht

Volgens dit plannetje was er blijkbaar toch een patrouille bij Delhaize, vlák voor de overval? Ze zaten dus toch niet op de BBQ/voetbalmatch?

476

Re: Aalst: Vlucht

Charly wrote:

Volgens dit plannetje was er blijkbaar toch een patrouille bij Delhaize, vlák voor de overval? Ze zaten dus toch niet op de BBQ/voetbalmatch?

Die aanwezigheid van die Renault 4 is altijd al discutabel geweest. David Van De Steen heeft ooit zelf gesteld dat we niet zeker weten of het wel echte rijkswachters/agenten waren.

477

Re: Aalst: Vlucht

Over de vlucht, het aantal getuigen en de plaats waar de wagen het laatst gezien is: Op datum van 27 maart 1987 zijn er maar een paar getuigenissen, het laatst waar de wagen gezien is, is in Leerbeek. Er zijn niet veel getuigenissen van de vluchtwagen, na Leerbeek stopt het.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

478

Re: Aalst: Vlucht

the end wrote:

Er zijn niet veel getuigenissen van de vluchtwagen, na Leerbeek stopt het.

Klopt niet, de wagen is nadien gezien in het Bois de la Houssière.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

479

Re: Aalst: Vlucht

Ja Ben, dit is, er is een getuigenis gekomen vele jaren later. Doch of het de daderwagen en daders zijn in Houssière is totaal niet duidelijk. Ook, wat hebben ze in de meer dan 4 uur gedaan ondertussen als het hun moest zijn. Na Leerbeek stopt het om dan meer dan vier uur later in Houssière terecht te komen. Plus ook nog eens de Erps-Kwerps Golf die meer dan een dag later daar brandend gevonden wordt.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

480

Re: Aalst: Vlucht

the end wrote:

Doch of het de daderwagen en daders zijn in Houssière is totaal niet duidelijk.

In dat opzicht kan je hetzelfde zeggen over de Golf GTI gezien te Leerbeek. De kans is bijzonder groot dat dit de GTI van Aalst was, maar 100% zekerheid is daar ook niet over.

Waar de achtervolgers vanuit Aalst de GTI uit het zicht verloren hebben, dat is in principe de laatste plaats waar je 100% zeker kan over zijn.

Non semper ea sunt quae videntur