Bovenstaande klopt en de getuige was niet de enige getuige die daar "gangster" en of "bendeleden" en of WNP-leden betrapt heeft (die samen oefenden). In die jaren stond je op vijf minuten van daaruit op de plaats waar wapens gevonden werden, op aangeven van Bouhouche nadat zijn toenmalige vrouw of vriendin opgepakt was en hij vreesde dat zijn kind of kinderen zouden geplaatst worden.
Na het "werk" frieten gaan eten in Vilvoorde was toen ook heel logisch omdat dit het enige frietkot was toen dat bijna altijd open was en bovendien lekkere frieten serveerde. Ook stukken van wagens zijn in de buurt gevonden. Verschillende vermoedelijke bendeleden of hulpjes woonden in de buurt van de vaart (Verbrande Brug o.a. nu Grimbergen en op het Kassei). Inwoners en of getuigen die toen naar de rijkswacht belden werden onthaald op gelach indien zij het woord "bende van Nijvel" durfden gebruiken. Dat waren toen fantasten of gekken of mensen met paranoia of aandachtszoekers. Er zijn trouwens nog andere linken. Vreemd dat jullie sommige linken pas nu leggen. Tip: Tik het woord Vilvoorde in op jullie site en je komt al een heel eind verder.
Heb in het verleden al meer aanzetten gegeven hier op dit forum en de enige die toen reageerde was Bely met volgende commentaar "ironischer kan moeilijk". Rond het frietkot van Vilvoorde gebeurden wel meer rare dingen (ik bedoel natuurlijk niet het frietkot of de uitbater zelf). Zelfs letterlijk, op een steenworp afstand.
Ben er persoonlijk van overtuigd dat de getuigenis van de frituuruitbater zeer geloofwaardig was; net als de getuigenis van zoveel anderen. Waarschijnlijk moest je in de streek wonen om die dingen automatisch aan te voelen.
Ons zesde zintuig van toen heeft ons blijkbaar niet beetgenomen zo blijkt nu. We woonden er tussen, probeerden te leven met af en toe een mogelijk schot ertussen (zie vroegere posts). Nu we weten wie er in de buurt woonde en wat er gevonden werd, kunnen we bepaalde dingen plaatsen en linken. Aan de getuige i.v.m. het Bos van Aa; het is echt totaal onnodig om met schuldgevoelens rond te lopen, de enige die echt schuld treft is "De Staat", wie dat ook mogen wezen. Ze doen alsof ze het niet weten, rekken het leed van de slachtoffers en laten ons opdraaien voor onnodige kosten.
Nog een laatste opmerking; er werd hier de vraag gesteld of de Staerke op dat moment op vrije voeten was. Hebben we garanties dat hij de hele tijd in de gevangenis verbleef nadat hij opgepakt was? Ik dacht het niet, wie was er in het bezit van blanco passen om de gevangenen uit de gevangenis te halen om ze zogezegd voor verhoor of andere dingen buiten te halen? Niets is hier wat het lijkt te zijn. De beste en kortste analyse van heel het Bendeverhaal is hoogst waarschijnlijk het woord "Beetgenomen".
Als bij elk groot of klein voorval dat aanleiding had moeten geven tot het opstellen van een pv, het bewaren van bewijsstukken, het oppakken voor ondervraging etc. ... blijkt dat minstens de helft verloren of verdwenen is of onbestaand of nagelaten of vergeten bewust of onbewust dan zoeken jullie op dit forum geen speld in een hooiberg maar een elektron in een speld in die hooiberg.
Het enige waar jullie kunnen op hopen is dat er getuigenissen komen. Niet één maar honderden. Getuige in het Bos van Aa heeft meer dan gelijk dat hij zijn belofte van zwijgen doorbroken heeft. Hopelijk hebben jullie ondertussen ingezien dat dergelijke getuigen meer dan waardevol zijn en dat ze met respect moeten behandeld worden. Maar laat ons dan vooral ook niet vergeten dat dergelijke getuigen mentaal heel wat te verduren kregen en nog krijgen.
Daarom heeft de eerlijkheid van deze getuige mij bijzonder geraakt. En ja, zelfs je ne comprends pas, herken ik. Die ene zin is als het koekje uit Proust voor mij.