Re: Aalst: 9 November
Bij vuurwapengebruik is het evident dat men het pistool of revolver in beslag neemt waarop onderzoek wordt uitgevoerd. Verontschuldigde Gerechtelijk commissaris Fons Van Rie zich niet wat er eigenlijk was misgelopen? Doe maar spooronderzoek wanneer alles vertrappeld en naar de haaien is geholpen door het plaats delict niet ordentelijk te vrijwaren. En maar afvuren op de pianisten...
Bossi, het is niet mijn bedoeling om te schieten op wie dan ook. Dat het bendemysterie nog steeds bestaat en nog altijd niet is opgelost ligt aan zeer veel zaken.
Eén van deze zaken zijn, wat je zelf al eens hebt aangehaald, de in de chaos gebrekkige vaststellingen die op terrein zijn gebeurd door de ordediensten, technische staf, enz ... En dit bij zowat alle bendefeiten, in Wallonië (rondschoppen van de hulzen door Deprêtre wat onvoorstelbaar is, in Genval werd pas een jaar later een kogel teruggevonden in het plafond) als in Vlaanderen (in Aalst werd door een jongen nog dagen na de feiten een huls gevonden op de parking, in Beersel werd na de overval de achterbank van de Golf van Van Camp niet opgemerkt, in Temse werd ook pas een dag later de diefstal van de kogelwerende vesten ontdekt, enz ...).
Een tweede element zijn de talrijke tegenstrijdige afgeleverde getuigenissen geweest en dit zowel voor de beschrijving van de wagens, als van de daders.
Daarbovenop heeft het steekspel tussen de verschillende politiediensten (rijkswacht versus GP), de opdeling in verschillende juridische arrondissementen, de bemoeienissen door politiekers, de obstructies door magistraten, enz ... het dossier ook geen deugd gedaan.
Kortom iedereen heeft boter op zijn hoofd zowel de eerste vaststellers die in al de chaos vaststellingen moesten doen, de getuigen, de getuigen die zaken hebben opgemerkt maar zwijgen of veel te lang gezwegen hebben, de speurders (Waver, Nijvel, Delta, CWB, enz ...) die nadien het dossier hebben opgevolgd, de magistraten, enz .... En dat is heel jammer voor alle slachtoffers want hierdoor gaan ze waarschijnlijk nooit de broodnodige antwoorden krijgen op hun vragen door wie en waarom de crapuleuze feiten zijn gepleegd.
Nu wat betreft Eddy Nevens en je reactie dat zijn pistool in beslag ging genomen worden zegt Eddy Nevens het volgende:
"De GP van Aalst heeft me maanden later kort ondervraagd. Ze vroegen niet eens naar mijn revolver of naar de hulzen. Gelukkig had ik alles thuis bewaard. Gewoon als souvenir."
Bron » Feiten