Re: Getuigenis Murcielago
Wat er gedurende 4 jaar gebeurde was wel bedacht en geörganiseerd. Het resultaat kunnen we vandaag zien en ondervidnen. Alleen is de mens geneigd zich constant te laten misleiden en vergeet nogal snel.
Volledig mee akkoord Murcielago, ik heb het eigenlijk niet van dicht bij meegemaakt omdat ik toen nog een kleuter was, maar ik probeer er inzicht in te krijgen en in dit dossier zijn extreem veel misleidingen, mensen zoals u die er dicht bij stonden moeten er nog een betere kijk op hebben ongetwijfeld.
En dat er sprake is van een machtige organisatie is duidelijk, er was een doel voor ogen, wat juist daar kan ik geen deftig antwoord op geven, er zijn verschillende hypotheses. Men gaat in Jumet vooral op zoek naar de daders, langs de ene kant normaal want zij hebben de slachtoffers gemaakt, maar hier zijn de opdrachtgevers de meesters in het spel. Zij konden in mijn ogen het onderzoek bepalen en sturen in de verkeerde richting uiteraard. Want wie er eens helder op nadenkt weet toch ook dat een gewone bende met één of meerder gekken dit nooit 25 jaar volhouden en waarschijnlijk zelfs langer, zonder veroordeeld te worden in zo'n zaak.
maar ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat er bepaalde familieleden van slachtoffers, vanaf het eerste geloste schot, wisten dat hun dierbaren gedood werden.
Dus hier krijgen we nog iemand die het verhaal van kuros kracht bijzet en er zijn er nog die het gezegd hebben, maar er werd maar weinig aandacht aangeven.
Murcielago, nog een vraagje: wat is u bedenking over Jumet? Maakten zij fouten of werden ze gestuurd van bovenuit om het onderzoek in de war te sturen (lees in de verkeerde richting). Want er komen aanwijzingen binnen van getuigen maar als de onderzoekrechter njet zegt is het njet, dus wie is hier de rotte appel? Waarschijnlijk langs weerszijden. In de magistratuur zitten vriendjes van politiekers, ze kwamen beiden op seksfeestjes, dus ze zwijgen om elkaars vel te redden redeneer ik dan. Maar om tot zo'n complot te geraken moet men toch met al serieuze dingen bezig zijn, de feiten zijn gebeurd en er moesten liquidaties vallen maar wat was het echte doel?
Tijdens onze eerste samenkomst in Aalst, vertelde K& ons soortgelijke dingen. Veel mensen die meer weten maar nog altijd vrees hebben om verklaringen af te leggen. Ik kon dat moeilijk geloven, maar blijkbaar moet ik mijn mening herzien. Maar waarom nog altijd die vrees?
Tommy, ik antwoordde al eerder op je bericht maar moest ik er toch aandenken toen ik gisteren de Jaren stillekens zag op EEN met als gast Guy Mortier (HUMO). Guy Mortier zei toch iets dat aanleunt bij de angst die toen heerste. Humo zette toen op de cover een kop met bivakmuts met een rijkswachterskepie op diens hoofd, Mortier gaf toe dat hij toen (even) angst had. De Rijkswacht werd vaak gelinkt aan de Bende van Nijvel en die tijd (naar wat ik hoor van de oudere generatie was één en al een corrupte boel) de boeken die er over geschreven zijn geven dat ook aan en er zijn bewijzen van.