Re: Christiaan Bonkoffsky
Ok, voor degene die niet kunnen volgen of gewoon kritisch zijn. Bultot werkte tot een week na de overval van Aalst in de gevangenis van Sint-Gillis, dan werd hij opgepakt en z'n ambtswoning onderste boven gekeerd, daar werden illegale wapens en grote hoeveelheid munitie gevonden. Wanneer Bultot voorlopig vrijkomt vlucht hij naar Afrika. De link met Haemers heb ik vooral hier gelezen op de site. Enkele citaten:
En tegelijkertijd was Eric Lammers, die Het Beest werd genoemd en die later voor de moord op twee Antwerpse diamantairs zou worden veroordeeld, de boezemvriend van Madani Bouhouche en een goede kennis van Patrick Haemers.
Vader Lammers was een ex-leraar met rechtse sympathieën en een practical pistol shooter, die bevriend was met de al even rechtse adjunct-gevangenisdirecteur Jean Bultot.
Maurice Lammers een garage samen met Murat Kaplan,“De klanten van die garage waren niet mis: Claude Leroy, de veroordeelde magistraat, Basri Bajrami van de bende-Haemers, de prostitue Denise Tyack, de vrouw van Patrick Haemers, en Patrick Haemers zelf.
Haemers werd herkend, zowel bij de voorbereidingen door een caissière van de Delhaize, als bij de slachting zelf door een eerstelijnsgetuige. (David Van Der Steen)
De bende-Haemers, met Patrick Haemers, Philippe Lacroix en Thierry Smars, blijkt bijzonder goede contacten te hebben gehad met onder meer lieden uit het Brusselse rechts-criminele milieu, en met kerels die hoog op de verdachtenlijst staan in verband met de Bende van Nijvel en de onopgeloste misdaden die in de jaren ’80 in de marge van de Bende werden begaan. Zoals bijvoorbeeld de naar Zuid-Afrika uitgeweken gewezen adjunct-gevangenisdirecteur Jean Bultot, de extreem-rechtse moordenaar Eric Lammers en zijn vader Maurice, de wapenhandelaar Robert Darville, en de grote Bende-verdacht en ex-rijkswachter Madani Bouhouche en zijn collega Robert Beijer.
de connectie met Christiaan Bonkoffsky is lange tijd onbestaande geweest en daarmee was hij niet verdacht. Het feit dat hij bij Groep Dyane was geweest, was de enige aanwijzing. Vermits Martial lekeu (even) en vooral Amory leden waren, ligt volgens mij daar de connectie. Bouhouche, Beijer en Amory staan samen op de foto en die werden bij hem thuis gezien volgens de broer van Bonno. Niet alleen z'n broer maar ook z'n ex-vrouw en een cafévriend zijn overtuigd van zijn betrokkenheid. Chris is volgens mij maar een soldaat van De Bende. Het zijn Bouhouche en Bultot die de spilfiguren zijn!
Hopelijk is de verduidelijking naar deze piste voldoende. Ik wil ook niet beweren dat alle leden toen in de gevangenis zaten en daar zijn gerekruteerd. Ik wil aangeven dat sommige verdachten een "bedenkelijk" alibi hebben als ze in de gevangenis van Sint-Gillis hebben gezeten door toedoen van Bultot.