Re: Christiaan Bonkoffsky
Ik kan me moeilijk inbeelden dat hij een dronkenlap was nog voor zen 30ste (vergeet niet dat hij zwarte gordel karate en judo had).
Hij heeft jaren lang bij Groep Diane en daarna tot zijn pensioen bij rijkswacht gewerkt. Het moet blijkbaar geen probleem geweest zijn om toch deze job te blijven uitoefenen. Hij zal ze altijd graag gemogen hebben, ok. Maar het was niet van in de beginne problematisch. Anders zou hij het nooit zolang vol gehouden hebben. Als je (mede)verantwoordelijk bent voor 28 doden en zovele nabestaanden leed hebt aangebracht (moorden op kinderen of een kind dat alleen achter blijft) dan moet dat aan je freten en is alcohol de enige uitweg voor hem. Daarom is dit een belangrijk element. De schuld moet aan hem geknaagd hebben zen leven lang. Meer moet je er niet achter zoeken en is idd geen direct bewijs maar wel passend in het profiel van een dader die 35 jaar schuld gevoelens heeft.
Ik ben dan ook verbijsterd dat op basis van zijn alcohol probleem 35 jaar na de feiten iemand onbetrouwbaar, een zwakke schakel en zelfs niet eens meer verdacht is. Had Bonkoffsky niet gepraat was zen "schuld" nooit uitgekomen. Hij was juist de sterke schakel want bijna niemand verdacht hem terwijl de reus de leiding had over de overvallen. Kijk naar de andere feiten en het is hoogst onwaarschijnlijk dat hij het niet was! Dan denk ik vooral aan die voetblessure. Lees de vorige posten van me nog eens goed door en probeer al die toevalligheden eens te plaatsen op een zinnige manier.
PS; de grootste dronkaards aller tijden zitten in ons leger dat is algemeen geweten.