Zoals ik van begin af aan in de ‘hypothese’ of Bouhouche al of niet nog zou leven vermelde, is het volgende:
‘Ik doe dat anders, mocht ik willen verdwijnen, dan zoek ik iemand van mijn postuur, een persoon die weinig contact heeft met familie e.d., vermoord hem en stop hem voor enkele jaren in een vriescel of vrieskist. Ondertussen begin ik geleidelijk aan op een totaal andere plaats onder zijn naam een nieuw bestaan op te bouwen. Eerst via een vakantie en weekenden en na verloop van tijd bouw ik daar een nieuwe toekomst op.’ ‘Als iedereen dan aan mij gewend is, dan haal ik het lijk uit de kist, zet een ongeluk in scene en verdwijn zonder dat iemand zich hoeft af te vragen waar ik ben gebleven. Ik ben legaal verdwenen en duik ook nergens anders plotseling op. Ik leef dan al onder de identiteit van die andere persoon.’ Ik vond het een nogal omslachtig verhaal maar dat was Dany, ver vooruit kijken en voorzorgsmaatregelen treffen. Een meester in logistiek.
Hier ging het om Ben, als dat op deze manier gegaan is, is er niemand vermist geweest en hoefde Bouhouche ook niet te wachten om een andere identiteit aan te nemen of het geld uit te geven. Nogmaals het is een hypothese maar voor mij zijn er te veel vraagtekens rond zijn overlijden. Maar als jij dat anders ziet, prima.
Wat dat lijstje betreft: zoals hierboven aangegeven heeft dat geen zin, dan was deze persoon nooit vermist. En vermist in Spanje? In 2017 waren er 1889 personen vermist in Spanje, dat zal in die tijd niet veel anders zijn geweest.
Het ministerie van Binnenlandse Zaken is op zoek naar 6.801 vermiste personen in en buiten Spanje. Daarvan zijn er 2.749 minderjarigen die nog steeds vermist worden. Deze nummers werden bekend gemaakt door de Secretaris van Staatsveiligheid (Estado de Seguridad) bij de presentatie van de jaarresultaten van het ANAR telefoonnummer waar men vermiste minderjarigen kan opgeven. In 2017 ontving men daar 1.889 telefoontjes over vermiste personen.
Bron: Spanje Vandaag | 27 Mei 2018
Maar nogmaals, dit was mijn gedachtegang, het hoeft niet zo te zijn maar ik zou toch niet zo absoluut stellen dat het niet zo gegaan kan zijn.
FreCR wrote:Wat was er te zien op die foto's welke het belangrijk maakte dat er toestemming zou worden gevraagd om deze foto's te kunnen mee krijgen naar België?
Uit foto's kun je veel opmaken FreCR. In dit geval, wat waren de verwondingen? Komen die overeen met een boom die ontploft? Kan het lichaam na een dergelijke ontploffing op die wijze en op die plaats terechtkomen? Stond de ontplofte boom ook op de foto's?
Echte speurders met 'inside information' kunnen hier nog veel meer onderzoeksvragen aan koppelen.