Re: Aalst: Vlucht
Hoeft helemaal niet:
Golf 1 GTI gaat van 0 naar 100 in 9,4 seconden, topsnelheid van 1981 is 182km/u volgens de boekjes
BMW E21 323 gaat van 0 naar 100 in ,7 seconden en de topsnelheid is 200km/u volgens de boekjes
Logisch dus als de schepenzoon er volgas achteraan gaat dat die inloopt, hoeft de Golf zeker niet voor vertraagd te hebben (mocht het het net nieuwe in 1983 geintroduceerde model e30 van BMW zijn, is die nog iets sneller).
Aanvulling: wetende dat de BMW ook een (veel) snellere acceleratie heeft van het even terugbrengen van de snelheid naar (bijvoorbeeld) 150 om vervolgens terug omhoog klimmen richting de 200 dan dat de GTI had. De GTI (en de BMW ook) hebben wellicht in de 2 bochten voor Leerbeek hun snelheid wat moeten minderen om vervolgens terug te accelereren om niet uit de bocht te vliegen (en waardoor de BMW de GTI kon naderen).
Nog een bijkomstigheid: de GTI-bestuurder kende de buurt wellicht wel tamelijk goed en had op z'n minst wel al eens een voorverkenning gereden. De BMW-bestuurder (a.k.a. de schepen-zoon) kende de buurt met zekerheid zeker even goed en mogelijks zelfs veel beter. Dat deze perfect wist hoe de bochten enz. in te schatten om er aan een maximale snelheid door te racen, lijkt me niet geheel onlogisch.
Juist Ben, bedankt voor de aanvulling. Correct, het was door dit oorspronkelijk te lezen dat de aandacht naar de laatste 2 kilometers in combinatie met de snelheid en de tijdspanne die ze erover deden. En ook de link met de manipulatie in het tot stand komen in het vinden van de zakken.
Dat is geen antwoord op de vraag waar ik ook het antwoord zou over willen kennen:
Ik snap je link tussen de "werkelijke vluchtroute" en het vinden van de zakken niet. Zou je dit kunnen verklaren?