kenza wrote:FreCR, ik moet vaststellen dat alles wat met de Rijkswacht, Staatsveiligheiden Kester heel gevoelig ligt?
Bij wie?
kenza wrote:Ik stel alleen feiten vast en leg de puzzel in elkaar en tot nu stopt elk spoor in Kester.
Welke feiten stel je dan vast? Als we er van uitgaan dat de GTI die de schepen-zoon heeft gezien, de juiste is, dan is dat de plaats-van-laatst-gezien. Dat is dus aan de lichten van Leerbeek. Elk spoor stopt dus in Leerbeek.
De Ninoofsesteenweg is een lange baan waar je goed kan door-vlammen en waar er op sommige plaatsen amper tot geen bebouwing is (en was). Dat ze dus niet opgemerkt zijn lijkt me niet zo onrealistisch.
Ik heb eventjes de berekening gemaakt: als je van de plaats-van-laatst-gezien (Leerbeek) tot aan het grondgebied van Halle rijdt via de Ninoofsesteenweg aan een gemiddelde snelheid van 165 km/u, dan doe je er 2,5 minuten over.
Hebben ze richting Halle gereden? Dat weet ik niet, er zijn geen getuigen van (denk ik?). Zijn ze langs ergens anders naar ergens anders gereden? Dat weet ik niet, ook daar zijn ook geen enkele getuigen van.
kenza wrote:en weet je ook dat daar niemand woont
Blijkbaar leg je de puzel met de verkeerde gegevens. Er staan (en stonden) in de zeer dichte omgeving wel huizen.
kenza wrote:Ik kaats de bal terug naar u en vraag u mening waar ze dan wel naartoe zijn gereden?
Ik ben blij dat je interesse hebt in mijn mening. Mijn mening is:als je er niet bij zat in de wagen of je bent geen ooggetuige, dan kan je onmogelijk op die vraag antwoorden. Als je dat toch zou doen, dan is dit pure speculatie. Ik ben van mening dat je u beter houdt aan de gekende gegevens en feiten. Aangezien ik niet in de GTI zat en aangezien ik geen ooggetuige ben, kan ik niet op uw vraag antwoorden.
the end wrote:FreCR wrote:(...) Wellicht zitten die meer-dan-100 mensen die ze moeten gepasseerd zijn.
Welke honderd mensen en waar zouden die dan moeten zijn? Waar zijn de bewijzen van die honderd mensen?
Ik zeg niet dat er meer - dan - 100 getuigen zijn, ik zeg dat ze meer - dan - 100 mensen gepasseerd zijn als ze de snelste/beste route naar de Kesterheide zouden gereden zijn.
Waar zijn de bewijzen van die honderd mensen: ik gebruik cijfers van FOD Economie en gegevens van het Kadaster om "vast te stellen" dat ze meer-dan-100 mensen moeten gepasseerd zijn via die route (en in feite zelfs meer-dan-200).
kenza wrote:Er stond een soort chalet-barak eigen aan de tijd in de jaren '80. Het frituurtje stond juist op de hoek waar nu de Mazda-garage is gevestigd. Het plafond was ze zeer laag vandaar de naam Het Laag Plafond. Een tijd later is de frituur naar de overkant verhuisd onder dezelfde naam. Maar inderdaad, het doet er niet toe. Pieter DB zijn bedoelingen zullen wel goed zijn maar dat de Golf rechtsaf is geslagen klopt totaal niet.
Omdat je graag de bal terug kaatst: wie heeft gezien dat ze NIET rechtsaf zijn gereden?
Ik plaats bij deze ook eventjes een "sfeerbeeld" van delen van de Ninoofsesteenweg (tussen Leerbeek en Halle) zodat mensen die de baan niet al te goed kennen een idee kunnen vormen over waarom ze misschien door niemand gezien zijn en over het waarom ze aan hogere snelheden hebben kunnen rijden:
Non semper ea sunt quae videntur