901

Re: Christiaan Bonkoffsky

Christiaan Bonkoffsky was een "mol"? Hij heeft "deelgenomen" aan de Bende van Nijvel. Zou hij het plaatje "te voet naar Scherpenheuvel" aangevraagd hebben om de kust veilig te verklaren? Welke invloed kan hij daar uitgeoefend hebben om de daders een veilige tocht te bezorgen? Was er een andere mol in Overijse/Eigenbrakel? Of kon hij daarover ook informatie over doorspelen aan de daders?

902

Of hij een mol is weten we niet, loslippig na de nodige portie drank kan ook en is misschien eenvoudiger. Blijkbaar was hij bezoeker van café Bonaparte (of zoiets), verschillende keren heb ik al gehoord dat daar zwaar volk of andere types kwam, ook uit Brussel of andere streken. Dit café was ook gekend onder wagen- en rally-fans. Christiaan Bonkoffsky was daar klant. Is er meer over die café geweten?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

903

Gaat dit over café Bonaparte in Burst (tussen Erpe Mere en Zottegem)?

904

Dat zou mij sterk verwonderen.

905

Trojan wrote:

Gaat dit over café Bonaparte in Burst (tussen Erpe Mere en Zottegem)?

Nee, het zou langs een steenweg zijn richting of in de buurt van Affligem.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

906

Dat was ook mijn eerste idee, maar was dat niet de Napoleon? (verder uit te zoeken) Gezien de context, ook Spiegelpaleis en Den Choice worden genoemd, zou het ook een café in Dendermonde kunnen zijn (met maatschappelijke zetel Spoorwegstraat 117).

907

Napoleon was een restaurant in die tijd.

908

In het interview dit weekend in De Morgen gaat David Van de Steen er nog steeds van uit dat Bonkoffsky de reus was.

909

Nu kan ik al helemaal niet meer volgen: Haemers, De Staerke (op hakken) en nu Christiaan Bonkoffsky ... Ik hoop dat David Van de Steen zelf hier enige duiding kan geven. David Van de Steen dus, en niet Jef Vermassen.

Eén van de reuzen.