Even een verduidelijking, want blijkbaar is er een misverstand Herr Flick. Niet op de parking maar aan de andere zijde, op straat dus liep een troosteloze maar gewapende man rond. Dit is na de overval nog gebeurd. Ofwel wist die man iets en wilde hij en anderen verdedigen of wreken. De wacht klopte op de seconde gedurende +/- 4 weken. Onopvallend en professioneel, en verzekerde een geruststelling in de buurt. Maar vanaf een bepaald ogenblik veranderde de strategie, toegegeven dat dit pas veel later tot me doordrong. De voertuigen werden anders geplaatst, de wacht en wapenvertoon werd veel sterker, doch met een vleugje amateurisme.
Meerdere mensen maakten nog grapjes dat de politie privébewaking had ingehuurd voor deze saaie job. Tijdens de week van de overval veranderde alles, en daar ben ik nu vrij zeker van, de handelingen waren heel opzichtig, het moest worden gezien. Ik kan enkel in naam van mijn familie en mezelf spreken, ik weet dat er bij vele handelingen grote vraagtekens werden geplaatst. Zoals u wellicht wel weet, heer Flick, zijn er in dit dossier wel meerdere mensen voor gek verklaard juist omdat ze dingen verklaard hebben die niet stroken met de algemene verklaring, wel er zijn meer onopgeloste vragen, dat er hypotheses worden gesteld, die door de tijd heen aangevuld worden met sensatie.
Wel, ik kan u zeggen dat ik op aanraden van mijn familie geen verklaring aflegde, want de stelling dat er 4 daders waren klopt, en neen hij kwam niet met anderen aan en begon mee te moorden. Als de kust veilig was, aan de straatkant, ging hij tegenstroom en onopvallend tussen het wegrennend publiek, naar binnen. De grote man werd herkend.