Re: Jef Vermassen
"Ze spreken van ‘De Reus’, maar voor elke overval hadden ze een andere ‘Reus’. Daar ben ik zeker van.”
Bron: HLN
Of ze Jef Vermassen correct geciteerd hebben, laat ik in het midden. Maar als we hier van uit gaan, betekent dit dat de "reuzen" in Overijse en Eigenbrakel niet dezelfde waren. Dus twee andere teams?
Doet me een beetje aan Trump denken die ooit zei: "Ik heb een geweldige brief gekregen, echt geweldig. Ik heb hem nog niet gelezen, maar echt geweldig." Vermassen weet niet wie de Bende is, want namen noemt hij nooit, maar toch weet hij dat hun namen in het dossier staan, dat er al een deel geliquideerd zijn... Hoe je dat kan weten als je niet weet wie de Bende precies was, is me een raadsel.
Die laatste 'gouden tip' van Vermassen heeft hij blijkbaar nog maar sinds vrijdag in zijn bezit. We zijn nog net niet op het punt gekomen dat Vermassen gewoon zijn brieven live op televisie opent en voorleest. Met de 'namen die in het dossier staan' verwees hij naar Beijer en Bouhouche als ik me niet vergis. Welke al lang bekende naam zou hij nu ontdekt hebben: Mendez? Bruno Vandeuren?
Vermassen doet dit maar om één reden: het verkoopt. Tv-programma's en kranten leven van dit soort quotes, waardoor hij een graag geziene gast is in de media, wat op zijn beurt gratis reclame is voor zijn werk als advocaat en zijn vele boeken. Meer is het niet, zoals wel vaker.
Als dat zo is, dan pleit dat ook niet voor DVDS, die hem steeds flankeert ... waarom een reputatie op het spel zetten? Speelt hij op safe omdat hij weet dat het kalf al lang verdronken is? Of moet hij toch nog het voordeel van de twijfel krijgen ... al was het maar voor de slachtoffers, nabestaanden etc. ... waarom ook die oproep naar (ex-)RW-ers, meer dan 30 jaren na de feiten? Had hij toch al veel eerder kunnen doen of niet?