Aubanel wrote:Ik lees zonet in het nieuwe boek van David van de Steen dat Eddy Nevens ervan uitging dat de Bende na Aalst meteen ook zou toeslaan in Liedekerke, in de Delhaize op de grens met Denderleeuw. Dat zou een even verschrikkelijk bloedbad geweest zijn, wegens slachtoffers ook al helemaal als ratten in de val. Dat zou eventueel kunnen betekenen dat de daders de steenweg toch verlaten hebben ter hoogte van het Strokapelleke in Denderleeuw, en vervolgens richting Delhaize Liedekerke reden, waar ze om een of andere reden niet konden stoppen. Een geluk voor mij, want ik was die avond aan het shoppen in deze Delhaize. Ik weet nog wel dat een rijkswachtcombi voor de ingang stond, wat sedert Overijse en Brain l'Alleud een gewoonte was.
Naast de vraag (ook door medeforummers gesteld) waarop Nevens zich baseert, toch ook de bemerking dat het in Aalst al net voor sluitingstijd was. Geen idee tot hoe laat filialen van Delhaize in die tijd in die buur open waren, maar kan me wel ergens voorstellen dat dat in lijn lag met Aalst.
Het zou me dus bevreemden, dat (zelfs als daar de intentie toe zou zijn geweest) dit zelfs mogelijk was.