631

Re: Aalst: Vlucht

Hopelijk mag er nog eens gelachen worden. Dit ik je reactie en het ironische van kenza grappig vind mag toch.

ik vraag me trouwens af waarom je nu en er toen zo op reageert? Tevens zat het je blijkbaar hoog dat iemand schreef dat hitler in een smeer(lap)put lag, Want in je laatste post (of een van de laatste) in het topic kester haal "jij zelf" het nog eens boven, je begint er zelf "opnieuw" over. Zo reageren op dat ene kleine zinnetje. Grappig toch :-)

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

632

Wat het smeerput-verhaal betreft, ik meen ooit een reportage gezien te hebben dat ze het lichaam van Hitler zijn lichaam gevonden hebben waar nu een smeerput van een garage is en dat ze het daar weggehaald hebben naar een anonieme plaats uit schrik dat de plaats een trekpleister zou worden voor neonazi's. Ik beweer zeker niet dat de smeerput in de oude militaire basis in Kester een lijk verbergt.

Merovinger wrote:
Lack of a better name wrote:

Wat is er geweten over de in stukken gescheurde kogelvrije vest die teruggevonden is? Was deze gestript of eerder gescheurd als in: Van het lijf geknipt zoals men doet bij spoedgevallen die dringende medische hulp nodig hebben?

Oordeel zelf maar » Forum

Jammer genoeg ben ik geen kenner van zulke zaken. Aan dat "gat" moet ik meteen denken aan iets in de aard van een inslag van een kogel? Maar het kaliber waarmee Nevens schoot zal wel niet zwaar genoeg zijn geweest om door Kevlar te schieten?

club_le-happy-few wrote:

Rebecq-Rognon ... koninklijke weg (huisnummer is ongeluksgetal). De Staerke kende deze ook + rijkswachters. Garagist des huizes was Beijers alibi voor Aalst en Ari-medewerker.

Vergeet ook Cammerman niet voor Aalst. Hij is er samen met Bouhouche op café gesignaleerd tijdens overval.

club_le-happy-few wrote:

Garagist des huizes was Beijers alibi voor Aalst en Ari-medewerker.

Bedoel je dat de garagist des huizes een alibi had voor Beijers en een Ari-medewerker? Was dit een alibi dat geldt voor voor, tijdens en na Aalst?

club_le-happy-few wrote:

Hij is er samen met Bouhouche op café gesignaleerd tijdens overval

Is er bekend wat zij vlak na de overval gedaan hebben?

Neen, Cammerman is niet gesignaleerd in een café tijdens de overval. Het is Guy Bouten die dat schrijft omdat dat in zijn verhaal past. De getuigen in het café hebben een persoonsbeschrijving gegeven maar nooit formeel Cammerman, noch Bouhouche noch Cocu herkend.

Bedankt voor de uitklaring.

Merovinger wrote:

Neen, Cammerman is niet gesignaleerd in een café tijdens de overval. Het is Guy Bouten die dat schrijft omdat dat in zijn verhaal past. De getuigen in het café hebben een persoonsbeschrijving gegeven maar nooit formeel Cammerman, noch Bouhouche noch Cocu herkend.

Bedankt hiervoor. Jammer dat we bij Bouten nooit weten wat waar is en wat niet.

Met dergelijke desinformatie help je het onderzoek niet vooruit.

Een boek dat op bewijzen gebaseerd is had veel interessanter geweest voor ons. Nu gaan sommige forumleden, waaronder jammer genoeg ik, er soms foutief van uit dat iets "bewezen" is.

Hierbij het eerste blad van het PV van de getuige die op 9 november 1985 rond 19u15 twee Franstalige mannen opgemerkt heeft in het café 't Christoffelken. Hij geeft een beschrijving van die twee mannen. Merk wel op dat dit verhoor dateert van 24 februari 1988 en dus niet van kort na de overval.

https://lh4.googleusercontent.com/-fM_VaMonGpA/UT5SvZZQuZI/AAAAAAAADLI/dq86SriGvws/s800/PV%2520Aalst%2520-%2520christoffelken%2520-blackened-.jpg

639

the end wrote:
Tru Dat wrote:

Dat aangevraagde lied is trouwens een signatuur ... denk daar eens over na ?

Zeker, het verzoek om 19u15 valt trouwens samen met het telefoontje met de valse bommelding in Halle, dit is gepleegd om 19u15. Er is heel veel aandacht besteed aan de verwarring rond de vluchtweg en route, tevens zijn er de vele (valse) sporen in Houssiere plus meerdere wagens ivm Aalst. De daders hadden een doordacht plan. Hun eerste stop om de wagen, wapens plus vermomming een andere richting dan de uitvoerders te laten uitgaan, zal voorbij Ninove liggen en voor Halle, en het zal een strategisch gekozen plaats zijn.

Hoe noemen ze dat, de kat een belletje aandoen.

Vermeulen wrote:

In Hofstade is er nu niet zo veel te beleven, ook toen niet, behalve dat er in die periode rond 1985 .

Omdat ik van goede wil ben, voor KeesB die Vermeulen zoekt.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

640

Idd the end dat valt samen. Scherpenheuvel = vriendin De Staerke en valse bommelding in Halle was zogezegd de tactiek van de bende De Staerke om de politie of rijkswacht te misleiden. Alles stond in het werk om in de schoenen van De Staerke te schuiven. Heel doordacht plan. En in Kester zijn ze het laatst gezien.