Ik volg al sinds 1983 alles wat met de "Bende" te maken heeft. Op dit forum heb ik nooit iets gezet bij mijn weten, maar wel altijd zoveel mogelijk gevolgd. Vandaag zaken in de pers, over Ronquières. De "zoekopdracht" van drie onbekende BOB'ers aan leden van een duikteam (van de rijkswacht?), voorafgaande aan een daadwerkelijke zoeking in opdracht van de onderzoeksrechter van Dendermonde. Ongelooflijk dat dit kennelijk door de getuige, de duikassistent, nu pas wordt gemeld (?). Wist helemaal niemand hier van af?
De duiker die de zware jutezak bovenhaalde, moet op grond van zijn ervaring bijna zeker hebben geweten dat er wapens in zaten. Je kunt dat voelen, en het gewicht kan bijna ook niets anders zijn. Ik neem niet aan dat de 3 BOB'ers tevreden waren met een partij auto-onderdelen! Bovendien is het vreemd te noemen dat de duiker en zijn assistent niet in de zak mochten kijken. Hoe vreemd is dat? En ook vreemd dat de 3 de zak meenamen, en niet bleven wachten op de officiële zoekactie. Ze wisten dus wat ze bovenhaalden, hebben de duiker mogelijk ook de juiste plaats van deze zak aangewezen, en bewust hem op dat moment weg gehouden van de plaats waar de andere spullen zijn gevonden. Die zij daar mogelijk tevoren hebben gedumpt, en anoniem een tip gedaan naar Dendermonde ...
Ik ken uiteraard het dossier niet, maar vaak kun je, op basis van gewoon logisch nadenken en analyseren, tot deze conclusies komen. Er zijn dus losse eindjes waardoor ik het niet goed kan beoordelen. Maar ik neem aan dat die 20 extra rechercheurs én de 5 extra misdaadanalisten ook niet zitten te slapen... Er zijn in het verleden al vele theorieën gepubliceerd, in boeken, tijdschriften en televisie-programma's. Als je nu al die theorieën eens bekijkt, denk ik dat velen een kern van waarheid in zich dragen. Er zijn namelijk wat teveel toevalligheden. Het wordt hoog tijd dat de nabestaanden nu eindelijk een keer te horen krijgen wat er werkelijk achter zat! Daar hebben ze meer dan recht op!