Beste forumlezers, ik ben misschien iets te hard van stapel gelopen op enkele reactie, waarvoor mijn excuses. Het feit dat ik cryptisch de zaken neerschrijf, daarvoor heb ik een geldige reden dacht ik. Toegegeven, dankzij verklaringen op dit forum is er voor mij één ander nog duidelijker geworden. Kijk, ik ga het kort, duidelijk en verstandig proberen uit te leggen. velen onder jullie waren blijkbaar nog te jong op het moment van de feiten, ik was 17.
Zonder enig verwijt naar de politie toe moet ik toch aangeven dat de opvallende veiligheidsmaatregelen sinds de overval van Overijse de mensen stemt tot nadenken, laat staan een jonge snaak die heel nieuwsgierig is en van spanning houdt. Sinds deze maatregelen kon ik perfect op de minuut zeggen wanneer de ene ploeg de andere afloste. Behalve de avond van de overval zelf.
Aan de parklaan aan de overzijde, stonden 2 agenten met een machinegeweer. Althans ik hoop dat het agenten waren, want denk nu logisch na dat was wel aan de voordeur van VDS dat die agenten stonden. Dat was angstaanjagend zo opvallend met die wapens, maar aan de kant van de Delhaize, ter hoogte van de oprit van de roze villa, stond een R4 van de BOB destijds, zij vertrokken heel langzaam met gedoofde lichten gedurende de afdaling van de Parklaan tot aan de texaco van de Eikstraat. Om aldaar te draaien en terug naar boven te rijden richting haring. De agenten ,veronderstel ik nog steeds, pikten de andere 2 zwaarbewapende agenten op en reden verder, richting haring en dit keer met aangestoken lichten.
Ter hoogte van het huis naast het appartementsgebouw waar VDS woonde, stond een bruinachtig voertuig, het kan een golf geweest zijn, een fiesta maar zeker geen Mercedes. Daaruit is Patrick Haemers gestapt, de Parklaan over langs de middenberm om langs de voorzijde de winkel te betreden en te garanderen dat de fam. VDS in de val zat. Dit moet grootvader geweten hebben dat dit het sein of voorteken was van iets ergs. Hij heeft zelfs geluk gehad dat hij niet gezien werd zo snel stond hij daar, maar wel gewapend en uiteindelijk stond die familie daar te smeken voor hetgene dat zij al vreesden.
De familie VDS heeft toch iets aan de hand gehad met nummerplaten, waarvan de gegevens gekopieerd werden en waardoor VDS facturen kreeg van een depannagebedrijf, wel wie heeft er een aandeel in depannage bedrijven denken jullie? Juist ja, Murat Kapllan. Maar het was hij die ook op die plaats voor de deur van VDS, mijn voertuig stal. Uitgerekend in de buurt van een oude kompaan laat Murat Kapllan opzettelijk een spoor achter, een spoor dat gelinkt werd naar mij. De dag dat ik van de verzekering mocht geld innen, kreeg ik telefoon van de BOB met de melding dat mijn voertuig terecht was en nog veel bla bla bla.
Eén groot probleem, het voertuig was beschoten en men zei me (dit kan ik niet bewijzen) dat er een dood lichaam werd in teruggevonden. Veel last en ongemak tot gevolg. Ik werd op een bepaald ogenblik, in het kader van een ander dossier en veel te lang om uit te leggen, ook beschuldigd en had er niets meet te maken. Wat ik ook weet dat er bij VDS en de omgeving veel druk werd uitgeoefend. Morgen meer, want ik ben moe. tot morgen