Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986
De meeste mensen voelen in verband met Ronquières aan dat er ergens manipulaties gebeurden of voelen aan dat er met gans het gebeuren in en rond Ronquières iets niet pluis is. Ook ik heb de indruk dat er iets rond Ronquières niet pluis is en niet klopt.
Toch is het zo dat ondanks er mogelijks zaken gemanipuleerd en "fake" zijn, er ook zaken zijn die niet "fake" zijn. Het geldkoffertje die buitgemaakt werd tijdens de overval in Aalst is effectief het koffertje uit Aalst. Hoe groot of hoe sterk de manipulatie is geweest, er zitten ook zaken tussen welke echt bewijsmateriaal is.
Als je stap voor stap het traject welke afgelegd is door het geldkoffertje van Aalst kan terug gaan, dan kom je op een bepaald moment uit bij het moment waarop dat geldkoffertje meegenomen werd in Aalst. Ongeacht of er nu ergens tussen het moment van de diefstal en het moment van de vondst manipulaties zitten.
Daar wringt natuurlijk het schoentje: door eventuele manipulaties of gewoonweg "onkunde en gepruts op een bepaald moment" geraakt men niet verder in die stappen.
Al meer dan 30 jaar wordt er gezocht naar wie de zakken in Ronquières in het water heeft gegooid. Dit zonder succes en zonder men dichter bij de waarheid komt.
Mark my words: zoek wie de zakken niet in het water heeft gegooid en je zal dichter bij de waarheid komen dan waar men nu zit.
Is dat een domme stelling?: Dat men ook eens 30 jaar op mijn stelling zoekt. Als men daarmee na 30 jaar nog steeds geen stap verder is geraakt, dan is die stelling nog steeds niet dommer dan de stelling "zoek wie de zakken in het water heeft gegooid".
Ik volg je hierin FreCr, inderdaad niemand zal nog ontkennen dat er één of andere manipulatie is geweest in Ronqueres. Punt. En daarmee is ook alles gezegd en alle afgeleide complexe hypotheses maken de boel nog moeilijker.
Bovendien wordt de vondst ook in mijn ogen zo overschat om er zo lang bij stil te staan. De gevonden voorwerpen, een kat een kat noemen, eigenlijk achteraf gebleken allemaal voorwerpen die in al die jaren op zichzelf nooit tot enige identificatie hebben kunnen leiden. Bewijsmateriaal zonder misdaad-oplossend karakter. De manipulators hebben er waarschijnlijk goed over nagedacht over wat hier weg te smijten. Heel goed, te goed en daarom zullen deze voorwerpen nooit iets opleveren.
Als er kledij, pruiken, maskers, schoenen, handschoenen, documenten, enz. had ingezeten, de te verwachten zaken, dan had het mijns inziens anders geweest. Maar dat zat er niet in hé.