81 (edited by Biggus Dickus 21-10-2009 12:04)

Re: Getuigenis Murcielago

K& wrote:

Beste Club, sinds de ruzie deze zomer tussen de twee Franse sites hebben er veel mensen afgehaakt. Maar er was een ernstige ontwikkeling bezig en ik denk dus ook embargo? Ik hoop dat ze hun zwembroek meenemen op hun buitenlandse commissies.

Over wat ging die ontwikkeling juist? Zou dat ook de reden zijn waarom we niets meer horen van bv.  Swansongunsung, iemand die toch heel interessante dingen te vertellen had? Wat me ook opvalt is dat we de laatste maanden weinig of niets meer te horen krijgen van de webmaster. Zou er achter de schermen iets op til zijn?

Re: Getuigenis Murcielago

We horen niets meer over Swang. Was die bezig met schrijven van een boek?

83

Re: Getuigenis Murcielago

Swan was iets anders denk ik. Ik wacht af wat er uit de bus komt. Ik stel vast dat sommigen totaal niet meer reageren maar wel op de site komen.

Re: Getuigenis Murcielago

Kijk, Bouhouche en Mendez zijn bij mij enkel bekend bij naam en door het dossier, nooit verder dan dat. Maar K&, jij haalt hier iets heel akelig en belangrijk aan. Het zou verklaren waarom ik zo makkelijk gevonden werd door Murat Kapllan, een familielid die de volledig dezelfde naam draagt als ik (voor- en achternaam) nam deel aan verschillende Parijs Dakar wedstrijden!

Podevijn was inderdaad buur van VDA. Schoonzoon was destijds de zaakvoerder. Contact was er zeker tussen Podevijn & VDA, trouwens ver voor de overval was VDA al niet te spreken over Podevijn (eerlijkheidshalve moet ik toevoegen dat ze in zekere zin concurrenten waren). Na de overval was VDA formeel over de rol van Podevijn. Naar mijn mening zit je juist, ja.

dim wrote:

Waar komt deze info vandaan? Uit de pers of uit een persoonlijke communicatie van David?

Dat gaat veel verder dan je kunt vermoeden, niets maar dan ook niets komt bij mij uit de pers.

K& wrote:

Zo ver wil ik niet gaan maar door het gebruik van de Industrielaan gaat bij mij een licht branden dat de daders daar reeds gepasseerd zijn en misschien de zaak Podevijn of Vanden Abiel kenden of er clienten waren. Goed we mogen niets uitsluiten. De zaak van Podevijn was daar toch ook ergens ?

Beste K&, ik begrijp jouw stelling, maar het is al niet als normaal te beschouwen dat Bouhouche en Mendez pakweg, klant of kennis waren. Voor die mensen is Aalst en omstreken "la banlieue". In de loop der jaren moet daar één en ander serieus uit de hand gelopen zijn, want je mag de rol van de echtgenoot van VDS niet onderschatten.

club_le-happy-few wrote:

Ik heb de indruk dat er hier sinds de 2 getuigen meer zinnigs gebeurt dan op de Franstalige fora. Waar men (opzettelijk?) dwaalsporen blijft bij creëren me dunkt.

Dat klopt en toont bij dezelfde gelegenheid aan dat het link is.

LEO wrote:

Het enige wat we doen op dit forum is de vlam onder de doofpot brandende houden, en ja, vroeg of laat vliegt het deksel eraf. De Bende van Nijvel laat mij ook niet los sinds de overval in Overijse, Na er weken aanwezig geweest te zijn kende ik deze Delhaize mensen te goed. Ook ik wil duidelijkheid!

Het deksel heeft al een aantal maal gewankeld, maar valt er voorlopig niet af. Kuros & ikzelf moeten de handschoenen vinden en de moed om het deksel te verwijderen en ik ben er mij van bewust dat we dat kunnen, tenminste met jullie hulp. Allemaal.

85

Re: Getuigenis Murcielago

Murcielago, hier kan je het interview lezen met de broer van Mendez , José. hij spreekt over Dakar » Bouhouche & Beijer

Hier het stuk waar José Mendez spreekt over zijn broer:

"Ik schoot erg goed op met mijn broer. Tonio had handen van goud, mechaniek was zijn passie. Hij bouwde wagens voor de 24 Uren van Francorchamps en voor Parijs-Dakar, hij heeft ooit een Ferrari-motor gedemonteerd en in een ander model ingebouwd. Ik kom nog altijd mensen tegen die daarover vertellen. Zijn liefde voor mechaniek heeft hem bij de wapens gebracht. Hij vond de mechaniek van een vuurwapen schitterend. Thuis slingerden er geen wapens rond, maar zijn schoolkameraad van de Brussels School Alain Coesens, de zoon van de ambassadeur van België in Zwitserland, die later net als Tonio bij FN ging werken, nam hem mee naar schietclubs."

Waren de dames uit Aalst ook zo geïnteresseerd in de "kermis" rond de autokoersen? "R.A.C."  zegt u iets?

Er was natuurlijk ook een garage in Watermaal Bosvoorde, Gondry denk ik. Vlak om de hoek toen hij daar woonde voor dat hij vertrok naar Overijse. Ook daar werden wapens en auto's versjacherd.

86

Re: Getuigenis Murcielago

Murcielago wrote:

Kuros & ikkzelf moeten de handschoenen vinden en de moed om het deksel te verwijderen.

Murcielago spreek dan eens af met kuros, hij heeft mij gevraagd om het u nog eens te vragen. Hij zal een periode niet online komen, omdat hij juist op zijn werk een pc heeft. Maar ik kan u altijd voorstellen, we spreken af en ik of jij rijd dan tot bij hem en bij hem thuis rustig praten, dan weet jij hoe ver kuros staat en omgekeerd. En als jij hetzelfde doet als hem dan kunnen we verder komen en lukt dat niet dan is het deksel vast geroest op de doofpot want daar moeten we rekening mee houden, maar we kunnen wel mensen de waarheid vertellen. We kunnen stukken dichter bij komen door u en door kuros. Ik weet dat dit alleen om Aalst draait maar als je dat kan oplossen kan je wellicht de rest ook oplossen, maar het is de enige manier om dichter bij te komen en dat is stuk per stuk en alleen de zekerheden aan elkaar verbinden.

K& wrote:

Sinds de ruzie deze zomer tussen de twee franstalige sites hebben er veel mensen afgehaakt.

Waarom is er eigenlijk ruzie tussen die 2 forums?

K& wrote:

Swan was iets anders denk ik.

Ja, ik denk ook dat hij een boek ging schrijven. Lang geleden dat we hem hier ook nog eens gehoord hebben. Die man had toch veel info.

club_le-happy-few wrote:

Ik heb de indruk dat er hier sinds de 2 getuigen meer zinnigs gebeurt dan op de Franstalige fora.

Klopt, dit zijn getuigen die informatie hebben die ze nog moeten onderzoeken of waar ze mee bezig zijn (op hoop van zegen) maar zonder hiermee iets te doen komen we niet verder. Dus ze moeten ervoor gaan want we zijn al meer dan 20 jaar later en er zijn er al een paar die hier niet meer rondlopen, o.a. Podevijn.

Maar op de Franse zijn er wel veel documenten te lezen, ik heb er nog niet zoveel van gelezen want ofwel kan ik ze niet openen ofwel begrijp ik het maar half en half en omdat allemaal te vertalen. Eigenlijk wel raar, we zijn zo een klein land en juist hier spreken ze drie talen, een taal zou alles zoveel makkelijk maken en ik verwijs naar de overplaatsing van het dossier van Dendermonde naar Charleroi. Dat heeft het dossier stil gelegd, met opzet wellicht en dat is goed gelukt.

K& wrote:

Ik wacht af  wat er uit de bus komt, ik stel vast dat sommigen totaal niet meer reageren maar wel op de site komen.

Inderdaad, je moet je niet altijd aanmelden hé. Als gast en er zijn er wel meerdere die verschillende nicknames hebben, dan bedoel ik op het Franse forum.

87

Re: Getuigenis Murcielago

K& wrote:

Dus Podevijn en ook Mendez prepareerde wagens voor de automobiel koersen en Dakar? Ook Moto's? Daarnaast werden er aan wapens geprutst door Bouhouche en Mendez? Aan de overkant woonde VDA met zijn zaak van dieselmotoren?

Ook bij vertellen dat deze (Podevijn) goede connecties had met Opel garage Vanderhaegen (tegen de Delhaize, op de hoek van het rondpunt, andere kant van de Fox. De connecties die Podevijn daar had waren één de eersten die een auto konden opdrijven, ze hielden hun stukken in Duitsland en de entourage reed regelmatig op het circuit. Wat ik mij afvraag is het volgende: in Kuros zijn zaak hoorde Kuros zeggen: "Morgen om 9u in het atelier, iedereen akkoord?" (in het Frans) Misschien was die atelier wel bij een Aalstenaar. Stonden de overvalwagens klaar in garage net als de wapens?

Een weetje: Podevijn had een reeks wapens, was er gekend voor. Na de registraties had hij geen wapens meer en zogezegd zijn al die wapens gestolen zei hij. Toen leefde hij nog. Toen men hem vroeg of ze hier (in Aalst) niet zijn gebruikt, werd hij lijkbleek en vroeg zijn vriendin om een dokter te bellen. Paar maanden nadien overleed hij. Had hij het gevoel dat men hem op het spoor was? Van stress kan men zich opjagen en dat is niet goed voor het hart hé. Hij was getrouwd met een veel jongere vrouw die afkomstig was van een vreemd land, Filipijnse of zoiets.

K& wrote:

Waren de dames uit Aalst ook zo geïnteresseerd in de "kermis" rond de autokoersen?

De vrouwen gingen graag mee naar de circuits. In kuros zijn zaak was er om de zoveel maand een vergadering van garagisten, ik moet eens informeren hoe en wat dat nu juist weer was.

Murcielago wrote:

In de loop der jaren moet daar één en ander serieus uit de hand gelopen zijn, want je mag de rol van de echtgenoot van VDS niet onderschatten.

Inderdaad, het is zij ook die per sé naar de Delhaize wou.

Re: Getuigenis Murcielago

Renne, ik heb het deze week en het weekend nogal druk. Vanaf volgende week mag je wat mij betreft een afspraak beleggen. Het moet want ik heb ga steeds af op mijn gevoel, wel dat gevoel dwingt mij tot actie. Het is frappant echt om vast te stellen dat Kuros dingen zegt in zijn verhaal die van toepassing waren op mij, en dat gaat ver.

K& heeft mij meer details gevraagd over de zaak van VDS/VDA, de ligging, ... Hij beweert, en hij is blijkbaar niet alleen, dat er een vluchtroute is die als speciaal mag beschouwd worden. Wel Renne, ik kan je bevestigen dat ik vanavond mij de moeite gedaan heb om het traject af te leggen. Man, man toch, ik ben tot een vaststelling gekomen wat het besef nog erger maakt. Nu zie ik ook in welke handelingen van de politie verklaarbaar zijn, net na de overval (ik spreek in minuten nu).

Gisteren kwam het in mij op dat VDS/VDA als zaakvoerders, partners, toch sleutels op zak hadden die avond, wel dat kan een reden zijn waarom ze weg moesten, snap je? Het traject Delhaize-IZ zuid, het N-baantje richting Ninove, deed ik amper 10 min, geen versperring of althans minder risico, want daar hebben ze de Bende van Nijvel nooit verwacht. Dat is op zijn minst markant te noemen. Hoe wist kuros dit? Ik woon hier meer als 25 jaar en ken de streek heel goed, wel dat wist ik niet en ik heb er nooit bij stilgestaan. Maar dit wil niet zeggen dat die gasten de streek goed kenden hoor of bijgestaan werden, met een stafkaart van 't leger kom je er ook. Het is op zijn zachts uitgedrukt heel merkwaardig. Hier moet ik meer van weten.

K& wrote:

"R.A.C."  zegt u iets?

Royale Automobile Club. En ja, autoraces was en is misschien nog hipe. Vergeet niet dat er in Aalst veel BCBG's rondlopen (bon chique, bon genre). Het mondaine enz. Er is er zelfs eentje, een zoon van een garagist, die vandaag op een hoog niveau races rijdt.

Re: Getuigenis Murcielago

Je doelt hier op een vluchtroute die deels over privé terrein loopt? Of een plaats waar van auto kan gewisseld zijn?

Re: Getuigenis Murcielago

Ja inderdaad, ik stond echt versteld hoe snel ik van de Delhaize aan de expresweg stond. En ja, als er gewisseld werd van wagen dan vrees ik tocht dat het niet daar was maar in een garage, en komt men ontegensprekelijk bij Podevijn of VDS/VDA terecht, vandoor ook mijn redenering van de sleutels. Ook niet te vergeten dat de grootvader mij indertijd zei: "Die verdomde Podevijn, ik had het nog zo gezegd" (hij zei dat enkele minuten na de overval).