Eye wrote
Ik meen te begrijpen dat dit een foto is van de overzijde waar de genie van burcht aan het duiken is, dus de ‘alternatieve’ duik. De deductie lijkt me juist, alleen dit laatste is een onzekere parameter...
Juist ja een vrij waarschijnlijke deductie. Ik wil je absoluut niet bekritiseren, ik probeer enkel streng te zijn voor mezelf ; in theorie kan men zich nog vergissen mbt de identificatie op "tueries". Mijn excuus desgevallend natuurlijk.
Om duidelijk te zijn : het gaat over de foto's annex journaalbeelden genomen aan de Westzijde, en gezien de schaduwen op verschillende beelden, genomen in de namiddag, waarschijnlijk de late namiddag. Ik heb nergens foto's gevonden van 86 die genomen zijn vanaf de Oostzijde (vermoedelijke woning dame).
Ik denk dat de beelden genomen zijn op de tweede dag, de Vrijdag 6 Nov dus, van de duik in 86. Op één ervan is een hele meute toeschouwers en vermoedelijk pers te zien op het talud.
Het bewuste R4 tje heeft zich op een moment verplaatst ; te zien geparkeerd netjes op de beton, naast de rand van de toagangsweg parking en en iets verder verwijderd van de aansluiting met het jaagpad. Op dat ogenblik staan er twee voertuigen achter met als laatste de Toyota van de duiker die in de modder naast de berm staat. De zwaailamp en de hijskraan achteraan in dit voertuig lijken inderdaad erop te wijzen dat de eigenaar garagist is, zoals Hilde Geens schreef. Op dezelfde beelden zijn de voertuigen van 11 Gn te zien ; die waren dus wel degelijk al aan de Westkant.
Later (of vroeger dat is niet te bepalen) staat de R4 op het gras in de hoek toegangsweg parking/jaagpad. Er staat dan een groepje personen voor de R4, waaronder twee rijkswachters in uniform, één is een kapitein of commandant.
Op een bepaald ogenblik stapt één van de vermoedelijke BOB Soignies leden (de lange man met pet en snor) in de R4. OP dat ogenblik staat dat groepje personen er niet (of niet meer).
Heel veel kunnen we hieruit niet afleiden, wel dat de duiker ook in de namiddag aanwezig was , in gezelschap van heel wat personen die in 85 ook betrokken waren.
Ik zit nog steeds met een probleempje om foto's te posten, vandaar de helaas wat langere uitweiding.