Het enige wat ik denk waar we mogen van uitgaan is, als dit inderdaad de daders waren die belden (en ik heb geen redenen om daar aan te twijfelen), moeten ze ook geweten hebben dat dit achteraf naar buiten zou komen, in de aandacht, in de media. Ik denk dat we het daar over eens kunnen zijn. Ze gaan ook geen boodschap geven waarmee ze achteraf zelf gemakkelijker kunnen worden opgepakt. (en ze noemen dan toevallig ook nog eens Hofstade, waar iedereen aan de de zigeuners denkt en zeg vervolgens dan ook maar De Staerke.)
Ik ben geen psycholoog, maar stellen dat deze kerels niet spoorden, dat denk ik dat we dat allemaal kunnen bevestigen. Misschien was het als een morbide grap bedoeld van hunnentwege (en zoeken we er nu allemaal veel te veel achter) en niet vanuit een echte operationele boodschap. Het zijn halve gekken hé, die zich boven alles waanden.
De CCC had de neiging van te waarschuwen voor er een bom ontplofte, om menselijke slachtoffers te vermijden en ze konden zichzelf, hoe zou ik zeggen voor sommigen daardoor een beetje profileren als moderne Robin Hoods.
Misschien vonden de daders in Aalst de CCC-ers wel mietjes en hadden ze het idee van we zullen ook eens waarschuwen sé, maar niet natuurlijk "we gaan nu de Delhaize om half acht op de Parklaan in Aalst" overvallen, maar wel met iets dat achteraf zou uitkomen na hun bloedbad. Hoe moet ik het noemen, een geweldige middelvinger vanwege deze killers, aan wie ook. Voor hun eigen ego te strelen. Tijdens dat ze zelf aan het starten waren aan die overval hoorden ze hun eigen aangevraagd bericht.
We gaan als normale mensen nogal snel uit van rationele bedoelingen. In de zin van er zat zeker een strategie achter dat telefoontje, dat zou logisch moeten zijn, maar misschien zijn we wel verkeerd. Dat is mijn enige boodschap. Maar ik sta even goed open voor elk andere reden voor dit telefoontje en heb er ook naar gezocht, maar daar is tot nu toe nog nooit iets van kunnen bewezen worden.
Geloof me, beste P51, moest je dat denken, ik vind het geen grap. Als ze ooit de daders vatten (en ze zijn zeker), dan mogen ze wat mij betreft, even terug tijdelijk voor deze zaak de doodstraf invoeren. Levenslang hebben de overlevers al.