91

Re: Getuigenis Murcielago

Murcielago wrote:

Ook niet te vergeten dat de grootvader mij indertijd zei: "Die verdomde Podevijn, ik had het nog zo gezegd" (hij zei dat enkele minuten na de overval).

Verder heeft grootvader op de begrafenis gezegd tegen familieleden: "Er is hier in Aalst ne smeerlap die er meer van weet". Wie hij bedoelde weet ik niet maar het zou wel eens Podevijn kunnen zijn. Ik heb dat van horen zeggen maar wel uit goeie bron en jij bevestigd nu hetzelfde maar met een naam erbij. Het draait toch in die richting hé blijkbaar.

Renne, een advies: ga eens via Google naar de video's van de Bende van Nijvel kijken. Je gaat een driedelige serie vinden. Daar komt een familielid van VDA praten, als je van Aalst ben dan ken je hem. T. VDA werkte daar destijds, glitter glamour, maar wat nog? Er is net voor hun vertrek naar Delhaize, een ruzie geweest, vandaar dat de kinderen erbij waren. Ik denk dat we met gezond verstand, het dossier kunnen overlopen, per slachtoffer en gekoppeld aan de reeds geweten feiten, met elkeen zijn mening en redenering, kunnen we ver komen hoor.

Een aantal maanden geleden hebben we hier nog de vluchtroute deel bediscussieerd, ik had toen ook al het idee, dat er ergens van voertuig gewisseld is, of men heeft meerdere voertuigen gebruikt bij de overval zelf.

De sleutel ligt sowieso bij die garages, Mendez en Bouhoche kwamen er ook , en er werd aan wapens gepruld, wat een werknemer van FN in een garage in Aalst aan wapens ligt te klooien is voor mij extreem bizar. Je zou verwachten dat zo iemand thuis wel materiaal zal hebben of op zijn werk dingen kan laten maken, als het om legale zaken ging tenminste. 

Bovendien, loopt er van daaruit ook een connectie naar het hof, via de moto's van prins Albert en waar hebben we die zijn naam nog horen vallen. Dan te horen dat de grootvader blijkbaar direct doorhad dat er iets loos was, weet ge dat die iets moet geweten of vermoed hebben.

Herr Flick wrote:

Dan te horen dat de grootvader blijkbaar direct doorhad dat er iets loos was, weet ge dat die iets moet geweten of vermoed hebben.

De grootvader heeft ook ooit eens het hof vernoemd en dat was een bizar verhaal. Herr Flick, ik denk dat je gelijk hebt. Jouw redenering is to the point. Hoe zoeken we dit verder uit?

Murcielago wrote:

Hoe zoeken we dit verder uit?

Ik zou het niet weten, de meeste betrokken zijn ofwel verrast ofwel hebben ze ongeveer 2 meter aarde op hun buik liggen.

96

Murcielago wrote:

Herr Flick, ik denk dat je gelijk hebt. Jouw redenering is to the point. Hoe zoeken we dit verder uit?

Wacht tot je kuros hoort, dan ga je nog meer overtuigd zijn. Maar hetgeen jij aanbrengt dat VDA zou gezegd hebben: "die verdomde Podevijn", dat versterkt kuros zijn verhaal, als ook dat de rol van de dochter van VDA. Probeer u zeker eens vrij te maken.

Murcielago wrote:

Vanaf volgende week mag je wat mij betreft een afspraak beleggen.

Woensdag, donderdag (eventueel-vrijdag) of zo. Volgende week eventueel. Je zegt het maar.

Herr Flick wrote:

Ik zou het niet weten, de meeste betrokken zijn ofwel verrast ofwel hebben ze ongeveer 2 meter aarde op hun buik liggen.

Je moet doen wat je kan doen, als ze daar in Jumet niet willen meewerken, awel dan kunde gij u niets verwijten. Maar als er ze zien dat er 2 afzonderlijke mensen met hetzelfde afkomen dan kan met dat toch niet zo laten, alhoewel in dit dossier kan alles en mag alles, behalve de waarheid mag niet uitkomen. Al ben ik wel benieuwd naar de nieuwe onderzoeksdaden, gewoon de echte waarheid zou al iets zijn.

En nog iets, er zijn in Aalst een paar mensen die weten met wat Kuros bezig is. Als je echt onschuldig bent dan val je die man aan, al was het maar met een klacht of zo. Er zijn er een paar die hem al een slechte naam wilden geven, dit gaat om nabestaanden van slachtoffers en agenten. Maar er zijn ook nabestaanden die hem steunen (lees diegene die onschuldig zijn), alsook hooggeplaatsten maar wie zijn handen hier aan vuil maken? Het enige probleem is de actie die ontbreekt bij Jumet.

97

Ik heb het verhaal over de weg die over een deel privé- eigendom niet goed verstaan maar ik denk het te situeren. Ik hoor dit op de volgende vergadering wel. Renne, je luistert goed naar het verhaal van Murcielago en Kuros maar de sporen zijn zeer broos, je moet aandacht besteden aan elk detail, hoe klein ook.

Je moet boekhouders, handelsregisters en kadastrale leggers nakijken en families in kaart brengen met vrienden, schoolkennissen en buren en sportactiviteiten. Ik vrees dat ook de geschiedenis van de WO II een rol kan spelen maar het kan zijn dat er meerdere familie takken zijn. Sommige familienamen komen in Aalst zeer veel voor.

Ten slotte wil ik jullie er op merkzaam maken dat de bescherming van "het hof "ook een bevoegdheid is van de SDRA. Nu was er iemand in het boek dat Bouten schreef die zogezegd voor 500.000 euro eens de waarheid wilde vertellen. Deze persoon zou Baugniet heten (volgens zijn zegen kolonel bij de SDRA). Nu lees ik ergens in De Morgen en nergens elders dat dezelfde Baugniet diegene zou geweest zijn die volgens De Staerke hem naar Aalst had gestuurd een tijdje voor de gebeurtenissen aldaar.

Het is dus van belang van eerst in kleine kring (maximum 5 personen de details) uit te werken en hier pas vaste en bewijsbare gegevens aan te brengen zo niet geraken we verdoold in nieuwe (familie) intriges. Hier komen de vliegen op af. Traag maar zeker, cm per cm, volharden.

98 (edited by mardec 25-10-2009 01:54)

Misschien wel, maar ze zouden toch tenminste is naar zijn verhaal kunnen luisteren. Biggus, dat was ook het eerste wat ik dacht na het lezen van dat boek, ga en ondervraag hem. Die verhalen hier over Aalstenaars die naar de Delhaize werden gelokt... Denk eens 2 minuten na. Hoe moeilijk is het voor een bende om iedereen ter plaatse te krijgen? Als dat dan bij wonder lukt hoe moeilijk is het voor de bende zelf om al die personen nog eens uit die massa te halen op die paar minuten dat ze ter plaatse was.

99

Beste, er zijn in alle verhalen zo sterke toevalligheden die niet geloofwaardig zijn dat je aan alles kan en mag en moet twijfelen. Onze leden en meer bepaald Kuros en Murcielago doen dit ook. De eigenaardige voorvallen hebben hen gedreven naar verder onderzoek en hen in sommige richtingen gesterkt en in anderen doen twijfelen.

Er zijn veel vraagtekens maar ook nieuwe openingen gecreëerd. Laat ons deze eerst versterken dan zien we na een tijdje wat er overblijft van de knelpunten. We moeten meer weten wat er daar juist gebeurd is op het industriepark. Er zijn aanwijzingen van een mogelijke link met de zaak Mendez (wapentrafiek). Mendez had ook een zeer goede kennis van automechaniek volgens zijn broer José.

Werd er in de Garages van Podevijn ook aan moto's voor de snelheid races of voor Parijs Dakar gewerkt? Waren dit soms BMW moto's ? Was Podevijn soms merkverdeler?

100 (edited by K& 24-10-2009 10:36)

K& wrote:

Nu lees ik ergens in De Morgen en nergens elders dat dezelfde Baugniet diegene zou geweest zijn die volgens De Staerke hem naar Aalst had gestuurd een tijdje voor de gebeurtenissen aldaar.

En in een oude Telemoustique schreef journalist Sergio Carrusso in een interview met Moussa na jaren bak:

Le journaliste pose la question: "mais quelqu'un a du lui (Cocu) téléphoner?" Moussa repond au journaliste: Cocu ne sait pas qui.

Idem denksporen telefonische afspraak: Fourez-Dewit, Finné. Opgelet: denksporen, er zijn absoluut geen bewijzen!