bertlagaisse wrote:Op basis van het boodschappenwagentje waar de auto voor geparkeerd stond: niemand parkeert zo.
Dan kan je de vraag ook omdraaien: waarom zou de Bende van Nijvel Finné z'n wagen daar parkeren, voor een karretje? Dat er vroeger (voor de karren met een munt-slot) her en der over de volledige parking wel winkelwagentjes stonden, dat was toch zo abnormaal niet? Als voorbeeld plaats ik wat foto's die ik hier op het forum vond. Dit zijn lege winkelwagentjes en niet deze van vluchtende klanten.
Delhaize Aalst:
Delhaize Aalst, het winkelwagentje minder netjes voor een voorbehouden parkeerplaats voor mindervaliden gezet:
Delhaize Overijse:
bertlagaisse wrote:De parking naast de witte wagen van Finne was volledig vrij (zijn lijk ligt erop op de foto's)
Geloof het of niet maar ik zou me wellicht op dezelfde plaats geparkeerd hebben als Finné. Finné zijn wagen was nog niet zo oud, en dan heb je liever niet dat idioten hun deur te geweldig open zwieren tegen uw auto. Of gewoon al om zelf makkelijker te kunnen uitstappen. Redenen genoeg te verzinnen.
bertlagaisse wrote:De kans dat Finné net op dat moment daar was EN slachtoffer werd is te klein
Finné woonde alleen, in Overijse. Ik denk dat die wel een drukke agenda had. Wanneer gaat zo iemand boodschappen doen? Ofwel de zaterdag, maar dan heeft men soms andere verplichtingen, ofwel de vrijdagavond tamelijk laat, want dan was Delhaize een uurtje langer open. Ik denk dus dat de kans net het grootst was om Finné daar aan te treffen op vrijdagavond. Je bekijkt het vanuit het verkeerde standpunt. Je mag het niet bekijken met het idee van "hoeveel kans is het dat Finné daar liep", want dan ga je er van uit dat Finné het doel was.
bertlagaisse wrote:De krantenwinkel was al lang niet meer open
Maar Delhaize wel. Delhaize was overigens een van de weinige winkels in de omgeving die nog open was.
bertlagaisse wrote:Eigenbrakel en Overijse zijn net te ver uiteen om die timing te halen met 1 team denk ik.
Dat is al verschillende keren bekeken geweest. Op voorwaarde dat ze zich niet aan de snelheidsregels hielden tijdens de verplaatsing, kan het.
bertlagaisse wrote:Eigenbrakel als afleiding om alle politie naar daar te lokken?
Aangezien het in 1x lukt, waarom zou je het dan in 2x doen. Dan zou er zelfs helemaal geen "afleiding" nodig zijn.
bertlagaisse wrote:de beschrijving van de verdachten vermelden verschillende vermommingen.
1 van de daders, gezien door 2 getuigen op dezelfde moment en dezelfde plaats: de ene getuige zei dat het een magere dader was, de andere getuige zei dat het een eerder dikkere dader was. Toch serieus verschil waarbij er maar 1 van de 2 juist kan zijn.
Om af te sluiten, een voorbeeld van een recente aanslag op Belgische bodem:
Twee van de hoogste diplomatieke functies die je als Belg kan halen, moeten zowat de "Belgisch ambassadeur voor de Verenigde Staten" en de "permanent vertegenwoordiger voor België bij de Verenigde Naties" zijn. Welnu, een van de toevallige slachtoffers van de aanslag in Zaventem (2016) had beide diplomaten-top-functies gehad. Belgisch ex-ambasadeur van de VS is toch wel een serieus niveau'tje hoger dan kantoorhouder bij een bank. Zo zie je maar, ook een "belangrijk" persoon kan toevallig slachtoffer zijn.
Ik denk dat het geen schande is om te moeten zeggen "we weten het niet", op de vraag of Finné toeval is of niet.
Non semper ea sunt quae videntur