Re: Overijse: 27 September
wat dacht je van Mastermind Bouhouche die graag spelletjes speelt met alles wat een pet draagt
Dat Bouhouche een mastermind had, dat is nogal opgeblazen door sommigen.
Hij was ex-BOB'er en wist daardoor heel goed hoe een onderzoek werkt, en bijgevolg ook hoe je het tegenwerkt. That's all.
Daarvoor hoef je niet lang gestudeerd te hebben of een mastermind te hebben om dat te weten. Een mastermind had hij niet, lang gestudeerd ook niet.
criminelen als Bouhouche (steeds zeer op zijn hoede)
Waaruit blijkt dat hij steeds zeer op zijn hoede was? Toch niet uit zijn veroordeling tot "20 jaar dwangarbeid". Nochtans had hij met o.a. Dumont & Lancaster geen simpele pro-deo's.
De reden dat de overvallers niet geklist werden is niet omdat ze allemaal zo’n intellectuele talenten waren maar omdat speurders, cellen, magistraten er een soep van hebben gemaakt. Zich lieten chanteren. Elkaar het licht in de ogen niet gunden, mekaar tegenwerkten. Of zelf een graantje meepikten. Daarbij kwam nog dat ze (rw, gp …) in die tijd organisatorisch niet opgewassen waren tegen deze vorm van criminaliteit. Ik (persoonlijke mening dus) vind het fout dat als zaken niet worden opgelost je de criminelen moet gaan bevorderen tot supertalenten.
Zo denk ik er ook over en dat is ook mijn persoonlijke mening.
Als (ex)speurder/onderzoeker/verantwoordelijken voor het dossier/enz. is het natuurlijk wel eervoller om te zeggen "het is ons niet gelukt omdat we met een intellectuele boevenbende die beschermd wordt van bovenaf te maken hadden" dan om te moeten zeggen "we zijn door onbekwaamheid er niet in geslaagd".