Re: Getuigenis Murcielago
Werd er in de Garages van Podevijn ook aan moto's voor de snelheid races of voor Parijs Dakar gewerkt?
Ja, voor Dakar kan ik nog geen 100% zekerheid geven, voor racecircuits wel. Hij stond in contact met Opel Vanderhaegen. Zij waren één van de eersten in de streek die een motor konden opdrijven, zij gingen daarvoor regelmatig naar Duitsland. Ik ga bij bron proberen informeren voor meer info. Dat beetje meer uitleg als ik iets meer te weten kom. Misschien is dit interessant, misschien minder, maar ik open hier een denkpiste: van aan de garage Vanderhaegen heb zicht op de Delhaize, dus je kan zien wat er gebeurd, wanneer er patrouilles komen of weggaan.
Die verhalen hier over Aalstenaars die naar de Delhaize werden gelokt... Denk eens 2 minuten na. Hoe moeilijk is het voor een bende om iedereen ter plaatse te krijgen?
Net zoals het onmogelijk is 3 mannen naar 1 zelfde winkel te brengen terwijl ze nog nooit in die winkel zijn geweest en toch was het zo op één na, die is kunnen ontkomen. Met veel geluk eigenlijk. Zo moeilijk is dat niet mardec. Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar zeker als mensen in je omgeving je er naar toe brengen of sturen. Je moet ook bekijken dat die allemaal aan elkaar kunnen worden gekoppeld, niet rechtstreeks maar wel via een milieu (automilieu). En dat is nooit onderzocht.
Bv. Ik en u spreken elke zaterdag af voor iets te gaan drinken, ik passeer een Delhaize en zeg dat ik nog een boodschap of een pak sigaretten moet halen, ik zeg dat ik snel terug ben en zeg tegen u wacht in mijn auto, ben direct terug en ze schieten u af. En stel dat ze u missen dan ga jij mij nooit verdenken. Dus al iedere betrokkene voor zich werkt, is dat perfect mogelijk, zeker niet onmogelijk. In ieder geval zou een onderzoek veel hebben uitgeklaard. Ook een reconstructie zou veel kunnen weergeven, waarom is dit nooit gebeurd?