De plaats blijft mij ook bezig houden. En ook de eventuele link met Overboelare - Everbeek. Drugs, wapensmokkel, ... Vandaar een link naar Podevijn/Mendez, Erembodegem, ...
Alle namen van gangsters zijn zowat genoemd in de media, maar geen woord over Farcy. En de schoolmaat van Beijer, den Albéric Otten zou ook link met Florida (gehad) hebben ... en zijn veelbesproken villa in Rebecq. Is dit foute info van Bouten of Geens? Of toch correct. Als de info correct is zou ik de piste zeer serieus nemen, zoniet kan je dat spoor schrappen.
Maar in plaats van op basis van onderzoek neppistes uit te sluiten lijkt men nog meer verwarring te willen zaaien. Ik geloof bv. ook nog steeds in rol van Pilarski maar die lijkt ook al lang van de tafel geveegd.
Aan de mensen uit de streek... ik hoorde ooit van mensen uit die regio dat Colruyt-baas met helicopter tot aan Colruyt/doe het zelf zaak Lison vloog of liet vliegen. Waar/ Niet waar? In hoeverre kenden ze mekaar. Waarom distribueerde Colruyt dat platenlabel. In hoeverre waren ze thuis in wereldje van vrije radio's. Vergeet ook niet Mi Amigo - Sylvain Tack (afkomstig uit Buizingen nabij Halle Colruytstad) = gepakt voor drugssmokkel. Lessines ook Colruytstad.
Als ik het goed begrijp was Mi Amigo in die regio een soort reïncarnatie van de voormalige zeezender? Was die naam gedeponeerd merk ... wat moeilijk lijkt voor 'illegaal station'. Hadden ze de naam 'onrechtmatig' gepikt? Lison nazaat Joseph (Zwarte Bende, Galmaarden?). 99% kans toeval maar je weet nooit... ook dat proces werd gedwarsboomd. Ik zie mensen uit deze regio niet als uitvoerders maar eerder de connectie tussen uitvoerders en het brein.