Aubanel wrote:Ik heb het boek en heb het verscheidene keren gelezen. Van die leugens ben ik helemaal niet zeker. Ik vind het net iets te gemakkelijk om Beijer als leugenaar te classificeren. In dat boek staan enkele bijzonder interessante dingen.
Dat klopt. Dat was ook mijn vermoeden. Daarom zei ik ook "zogenaamde" leugens. De man vertelt al 10 jaar op het Franstalige forum zeer interessante dingen, maar idd dikwijls op een "speelse", sluikse, sluwe manier met veel woordspelingen.
Bv.: hij zegt altijd: "Ik ben nooit veroordeeld voor moord!" Dat klopt. Maar hij zegt nooit: "Ik heb nooit een moord gepleegd."
De man is "redelijk eerlijk" in mijn opinie, voor zover het hem uitkomt, maar hij verwacht wel dat hij spreekt met iemand die de feiten kent, en die een zekere intelligentie en redelijkheid heeft. De man heeft ooit handelsingenieur proberen te studeren, maar is op het verkeerde pad terecht gekomen.
Beijer is ook redelijk ziek denk ik en komt om medische redenen dikwijls naar België. Ik denk dat hij nog een paar dingen wil vertellen, en zijn kind(eren) een cleane familienaam wil geven. Hij claimt dat hij 3 volledige dagen bij CWB gepraat heeft, niet als verdachte maar als een soort consultant.