Ok Mero, sta me toe om documenten van de Rijkswacht heel kritisch te bekijken en deze niet als absoluut waar te aanzien. Op de site van de speurders staat volgend:
Hold-up op de Delhaize te Overijse
Vrijdag 27 september 1985 omstreeks 20u35, Overijse (Jesus-Eik), Brusselsesteenweg, nr 399
Een voertuig, waarschijnlijk een VW Golf, parkeert zich op de parking achter de handelszaak "Windekind". Drie mannen stappen uit het voertuig en wandelen op een lijn langs de struiken.
Waarom dat in het boek staat 20u27 dat ook op de site vermeld is weet ik niet, en vraag het me af wat het kan zijn. Wat wel is in Aalst zijn ze niet zomaar aangekomen op de parking en gestart met de overval. Voor de start hebben de daders in Aalst nog andere dingen gedaan die 19u37 ivm Aalst is ook niet correct, in de zin dat ze eerder al op de parking waren. Over het begin en de start van de aanslag in Aalst houdt men ook dingen achter.
Er is ook een duidelijk verschil in de daderomschrijving tussen Eigenbrakel en Overijse, wat als er 2 teams waren?
nostra wrote:Het backup team?
Dat denk ik niet direct, wat die daar deden en of het in relatie staat met de aanslag in Overijse is de vraag natuurlijk. Het zou iets met de getuigenis van J. Lhost te maken kunnen hebben. Ook in Aalst zijn er de buitenlandse nummerplaten en is er meer dan men laat blijken. Er is de schuur in de buurt waar vergaderingen waren misschien heeft het daar iets mee te zien.
De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.