Re: Overijse: 27 September
Terechte opmerkingen Billy, enkele verduidelijkingen.
In Aalst zijn er doden gevallen door de RG1 die door 2 verschillende daders gepleegd zijn, daar zijn getuigen van. Ook de RG2 is door verschillende daders gebruikt. Dus in die korte tijd geven ze de wapens door, tenzij ...
In Eigenbrakel is er enkel met de RG1 geschoten daar is maar één van de RG's in actie gekomen, dus er is in Eigenbrakel geen redenen om hulzen op te rapen.
Het is enkel in Overijse dat er vragen gesteld kunnen worden ivm de wapens, met de 9mm zijn er amper schoten afgevuurd dus die mogelijkheid is er, hoe het met de riotguns juist zit ben ik nog aan het uitzoeken, het is de RG1 die vragen oproept. Als er gemanipuleerd is door daders met munitie zal het wel doordacht zijn.
Een veel logischer verklaring, en het zou een probleem ivm Aalst kunnen oplossen is dat er 2 RG1 zijn 2 ruitguns die een bijna identieke afdruk nalaten. In Aalst 4 verschillende robotfoto's dus 4 daders 2 riotguns waarvan de RG1 in het begin van de aanslag gelijktijdig bijna door 2 verschillende daders verschillende slachtoffers maakt. Het is ook de RG1 die bij de dubbel aanslag Eigenbrakel Overijse op beide plaatsen schijnbaar in actie komt volgens het schema.
Waar ik me dus vragen over stel zijn de paar kogel uit de 9mm in Overijse en de RG1 in Overijse en in Aalst.
De daders en het recupereren van hun afgeschoten munitie, er is de Audi 100 die beschoten was en gestolen is om de kogels eruit te halen. dus ze denken eraan.Ook het specifiek hergebruiken van de wapens over vele jaren. Wet de wapens spelen ze een spel met de speurders.